Jump to content
ToddeSwe

Jalapeño

Recommended Posts

4 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt Todde förutom färgen, gulbrun jalapeno... :y15:

Ha ha jag frågan min pojk och han kanske också är färgblind. Men jag har aldrig sett denna färgen förut på en sådan här. Den ska vara gulgrön enligt min pojk. 

7 minuter sedan, Rolf sade:

Den är väldigt lik kanelen i färgen. Första bilden alltså.

Ja det är samma textur som jag har lagt på. :)

Just now, ToddeSwe said:

Är det ens en jalapeno? Är det inte en feferoni? :)

Är inte det samma sak fast feferonin är inlagd?

1 minut sedan, Rolf sade:

Är inte det samma sak fast feferonin är inlagd?

Inte en aning :) Men det kanske du har rätt i för när jag googla så är de flesta feferonis i en glasburk. :)

Just now, ToddeSwe said:

Inte en aning :) Men det kanske du har rätt i för när jag googla så är de flesta feferonis i en glasburk. :)

Vi säger att det är så! 

Just nu, Rolf sade:

Fortfarande gulbrun, inte grön som i bild nr: 2 Kanske den svarta bakgrunden som gör det?

TACK! DÅ är det inte Topaz Studio! Jag har försökt ändra vitbalansen men det händer inget förutom att den blir blåare på en inställning och DET ser jag. :)

Jag hade kameran på auto och inte på flash. Kanske skulle ha ändrat på den....

Nu börjar den bli grön, gröngul. Jag tror det stämmer, den ljusa bakgrunden i bild två framhäver den gröna färgen.

7 minuter sedan, Rolf sade:

Nu börjar den bli grön, gröngul. Jag tror det stämmer, den ljusa bakgrunden i bild två framhäver den gröna färgen.

I mina ögon är denna bara ljusare. Det är just dessa färgerna som är min akilleshäl. Brun o grön är så gott som samma om du inte ställer dom jämte varandra. Tex så ser jag ju att militärkläder är gröna och inte bruna. Men när det är små skiftningar så ser jag inte det. 😕

Snyggt, den senaste gillas mest, det här påminner mig lite om de Edvard Weston bilder jag tog för något år sen. Fast jag hade inga vattendroppar men i övrigt så är det inte långt i från.. :thumbsup:

31 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Snyggt, den senaste gillas mest, det här påminner mig lite om de Edvard Weston bilder jag tog för något år sen. Fast jag hade inga vattendroppar men i övrigt så är det inte långt i från.. :thumbsup:

Tack! Synd jag fick se hans bilder, nu känns det inte som om jag har en enda original-ide själv. :) Fast ALLT har väl redan gjorts så ...

9 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Tack! Synd jag fick se hans bilder, nu känns det inte som om jag har en enda original-ide själv. :) Fast ALLT har väl redan gjorts så ...

Så känns det ju i bland, men allt är nog inte gjort men nästan kanske... Man får försöka snitsa till det med egen twist helt enkelt...^_^