Jump to content
Ove555

Photoshop CC eller kanske Elements?

Recommended Posts

Funderar på att ta ett abonnemang på Phototoshop CC. Undrar om det finns både på svenska och engelska? Finns det inte på svenska köper jag kanske Photoshop Elements...

Har inte hittat någon sida där man kan köpa ett Photoshop CC abonnemang där det står att det är på svenska...

Vågar inte köpa ett abonnemang och inte vara säker på om det inte går ändra till svenska. Ingen här som vet hur Photoshop Elements är att använda och redigera bilder med i jämförelse med Photoshop CC?

Fast om jag kunde välja svenska så kan det ju inte vara nåt problem tycker jag. Länge sen jag använde Elements, min gamla bärbara hade elements 7 (eller 8:confused0006:), och det funkar ju till mycket men saknar många möjligheter. Sen beror det ju på hur mycket man använder och kan använda, jag kan ju knappt utnyttja en bråkdel av Ps cc men skulle inte vilja byta ner till elements. Finns ju många tutorials på youtube eller böcker om redigering om man vill göra nåt speciellt eller lära sig mer om redigeringar.

Men nog tycker jag att svenska bör vara möjligt som sagt. Kanske går det maila adobe och fråga hur man gör...?

https://www.adobe.com/se/products/photoshop.html

54 minutes ago, Jens Nilsson said:

Allra längst upp hittar du en länk "Prova utan kostnad" Skulle tro att det är den du ska klicka på.

1829146294_Skrmklipp.JPG.1ac550c48f267b87740ed15a3ae27b0f.JPG

Helt riktigt. Klicka på länken så får du ladda ner demoversionen.

Googlade på Demo version Photoshop CC och hittade en sida för att hämta gratisversionen. Det är klart. Så här ser det ut nu, har klickat på Ok, antar att nästa steg är att klicka på öppna.

2019-01-20_21-39-31.jpg

4 minutes ago, Mona said:

Bara klicka ok!

Har gjort det nu och öppnat en bild. Och det ser bra ut med menyer på svenska också 🙂

PS: Där skrev du ett nytt inlägg innan detta. Det blev på svenska direkt utan välja redigera > inställningar > gränssnitt. Men kanske jag måste välja det om jag vill ha Photoshop CC efter gratisversionen gått ut, så då är ju det bra att veta.

1 minut sedan, Ove555 sade:

Har gjort det nu och öppnat en bild. Och det ser bra ut med menyer på svenska också 🙂

Ok! Då är du igång :)