Jump to content

Recommended Posts

Det gick att krama ur fler bilder ur denna skönhet. :) Tyvärr måste jag säga att jag saknar lite fler händer och belysning för detta, ingen skugga under kameran tyvärr.

Måste nämna att iden inte är min utan en stulen inspiration från YouTube.

_6109106.thumb.jpg.7681b43acbde3a436d52a7f541dd627b.jpg

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Skarpt och fint. Skugga skulle du säkert kunna måla dit manuellt i PS, det skulle göra mycket för att få bilden mer verklighetstrogen.

Tack, jag ska fundera lite på hur jag ska få ljus uppifrån, för jag klarar inte av att måla dit en skugga i Ps eller något annat program. :)

7 minuter sedan, Mathias sade:

Snyggt och kreativt :thumbsup:

Tack men det är en stulen ide från en YouTube video. :) Men jag hade skoj en stund iaf.

Nu gjorde jag inte som han, han höll i kameran och tog en bild, höll sedan på andra sidan och tog en bild. Efter detta mixtrade han i Ps vilket jag ville slippa. :)

Snyggt jobbat Todde, cool bild!:thumbsup: Jag har sett liknande tidigare men aldrig fastnat riktigt för detta men nu blev jag sugen på att prova. Såg ett klipp på tuben där en kille använde fiskelina för att hänga upp motivet, enkelt billigt! Måste nog baske mig prova känner jag...

6 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Snyggt jobbat Todde, cool bild!:thumbsup: Jag har sett liknande tidigare men aldrig fastnat riktigt för detta men nu blev jag sugen på att prova. Såg ett klipp på tuben där en kille använde fiskelina för att hänga upp motivet, enkelt billigt! Måste nog baske mig prova känner jag...

Tack Jens! Jag tog ståltråd för då kan man vinkla och får den att hänga lite mer som man vill genom att böja ståltråden.

1 minut sedan, ToddeSwe sade:

Tack Jens! Jag tog ståltråd för då kan man vinkla och får den att hänga lite mer som man vill genom att böja ståltråden.

Ja det var ju smart, annars kan den snurra tills man somnat nästan...

13 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Ja det var ju smart, annars kan den snurra tills man somnat nästan...

Ja lite så blir det ju med fiskelina ...