Jump to content
ToddeSwe

cinnamon

Recommended Posts

Satt och såg på True Detective och kom på att jag hade hel kanel i en påse. :)

1.

_6109103-Redigera.thumb.jpg.b27c63d6b8f03428c200f1a3ceb0d2cc.jpg

2. Körde den i Topaz Studio och jag tycker den blev bättre.

_6109103-Redigera-Redigera.thumb.jpg.884c2512c2e3d37e768bf8de353947de.jpg

9 minuter sedan, Rolf sade:

Snyggt Todde, den skall du göra en tavla av och hänga i köket!

Tack! Ja kanske det ... fast jag måste göra dom där tre Yashicor tavlorna först. :)

4 minuter sedan, Mona sade:

Så snyggt!! Vad har du för ljuskälla och bländare?

Tack! Jag har mina två små bordssoftboxar från wish och den inbyggda blixten och f9. Detta är 22 stackade bilder.

9 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack! Jag har mina två små bordssoftboxar från wish och den inbyggda blixten och f9. Detta är 22 stackade bilder.

Bra jobbat med blixten! Man kanske skulle investera i såna softboxar... Har du någon länk?

1 minut sedan, Mona sade:

Bra jobbat med blixten! Man kanske skulle investera i såna softboxar... Har du någon länk?

Tack! Jag var på g med den lösa blixten men det räckte med dessa två och den inbyggda.

Länk: https://www.wish.com/product/5b92210df43b75168915840d

man måste regga sig för att se produkten. Kanske du kan ta en bild på dina!

1 hour ago, ToddeSwe said:

Satt och såg på True Detective och kom på att jag hade hel kanel i en påse. :)

Snyggt! fina detaljer som kommer fram vid stackningen. :thumbsup::thumbsup:

34 minuter sedan, ToddeSwe sade:

5CEE66E4-D41A-45E2-8322-56CDAEA485C3.jpeg.6a5b2da4f4d1de186e5970ad5e4beb88.jpeg

D5A66963-40C0-4F57-9999-87E95B2276B2.jpeg.d96a3bc1e23cd2a84dbc52b5019642c0.jpeg

D36D885E-4B4C-4E1B-9770-B6C14259AB8C.jpeg.b32577f4dcef3765fb817105b0c4915d.jpeg

Minisoftboxar tror jag är användbart vid macro, iaf inomhus. Jag har ju min macroblixt, men den passar inte till mitt 180 mm. Vad är det för pris på paketet?

1 minut sedan, Mona sade:

Minisoftboxar tror jag är användbart vid macro, iaf inomhus. Jag har ju min macroblixt, men den passar inte till mitt 180 mm. Vad är det för pris på paketet?

Dom kostar 107:- / st. men då måste du regga dej. 😃 kolla runt så du hittar de med lägst pris. Finns ju flera säljare med samma produkt. Men det vet du väl redan. 

8 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Snyggt! fina detaljer som kommer fram vid stackningen. :thumbsup::thumbsup:

Tack Thomas! 

Snyggt!! Du har fått till dina produktbilder riktigt bra!! Gillar den första bilden då den ser lite mer naturlig ut!

Todde. tycker det ser ut som du kan mycket. Stacking. Tar man då flera bilder på samma motiv med bra skärpa på olika ställen av bilden och lägger ihop dem till en bild i Photoshop?

1 timme sedan, Mathias sade:

Snyggt!! Du har fått till dina produktbilder riktigt bra!! Gillar den första bilden då den ser lite mer naturlig ut!

Tack, jag misstänkte det där med Topaz Studio. Måste bero på min färgblindhet som vill ha mer av färgerna... 

48 minuter sedan, Ove555 sade:

Todde. tycker det ser ut som du kan mycket. Stacking. Tar man då flera bilder på samma motiv med bra skärpa på olika ställen av bilden och lägger ihop dem till en bild i Photoshop?

Tack, men det är nog så att det finns dom här på forumet som skulle kunna göra bilden ifråga både bättre och med färre antal bilder. Därför tycker jag att jag inte är så kunnig.

Ja du har rätt angående processen med stackning. Hittade en youtube video som jag följde till punkt och prickar. Sen när man gjort den några gånger så sitter den.

Här är videon:

Utan snack så man får slå på fullskärmsläge och ta steg för steg.

Lycka till!

5 hours ago, ToddeSwe said:

Tack, men det är nog så att det finns dom här på forumet som skulle kunna göra bilden ifråga både bättre och med färre antal bilder. Därför tycker jag att jag inte är så kunnig.

Ja du har rätt angående processen med stackning. Hittade en youtube video som jag följde till punkt och prickar. Sen när man gjort den några gånger så sitter den.

Här är videon:

Tänkte svarat här utan citat men sen råkade jag klicka på citat, sen när jag försökte svara utan citat så gick inte det, så därför har Youtube-filmen kommit med igen här.

Tack för det Todde! Tycker det ser för komplicerat ut för mig. Skulle jag lära mig det via den videon hade det nog tagit minst en dag för mig.

2 timmar sedan, Ove555 sade:

Tänkte svarat här utan citat men sen råkade jag klicka på citat, sen när jag försökte svara utan citat så gick inte det, så därför har Youtube-filmen kommit med igen här.

Tack för det Todde! Tycker det ser för komplicerat ut för mig. Skulle jag lära mig det via den videon hade det nog tagit minst en dag för mig.

Om du klickar på bilden som följde med och sedan trycker på delete på tangentbordet så försvinner den men inte texten du citerar.

Det tog flera gånger för mig innan detta hade fastnat, och första gången tog det nog ett par titt på videon och lite spolande tillbaka.

Har ju inget annat att gör så ... :)

2 timmar sedan, lillepv sade:

Fina kanelbilder.👍

Tack lillepv!

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag är enig med de andra här. Snygga bilder där jag håller den första för att vara den bättre. :thumbsup:

Tack Ulf, det blir för mycket i den andra ...?! Eller ser det bara overkligt ut?!

11 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack lillepv!

Tack Ulf, det blir för mycket i den andra ...?! Eller ser det bara overkligt ut?!

Det är som du skriver lite för mycket i den andra men det som stör mig mest är att den ser överskärpt ut. Men det är små detaljer vi pratar om nu. :)

1 hour ago, ToddeSwe said:

Om du klickar på bilden som följde med och sedan trycker på delete på tangentbordet så försvinner den men inte texten du citerar.

Ok. Tack för det!  Men jag tog den avlånga knappen med en vänsterpil och det gick bra det också. Såg sen att delete-knappen är i den knappsektionen som är nästlängst till höger på tangentbordet.