Jump to content

Recommended Posts

Fick för mig att göra lite splash i dag, men orkade inte klättra upp på vinden och ta ner det gamla akvariet. Som vi kanske inte ens har kvar...:confused0006:

Körde på i ett vattenglas i stället. Hade inte så många motiv som passade till det lilla glaset dock...:lol:

1.

IMG_5436rm.thumb.jpg.4038c3b9cfb5239610ec295375a2be18.jpg

2.

IMG_5441rm.thumb.jpg.01884e9e41bd17ff0928d59f2b9e36fc.jpg

3.

IMG_5442rm.thumb.jpg.74b37e055738787002ce7cc025ba22b8.jpg

4.

1933872885_IMG_5448errm.thumb.jpg.cc36aea0d5e15d466e0e406e4ce4e9c5.jpg

5. Ville göra en gif då det var några år sen, men kameran verkar ha rört lite på sig...:angry2:

Tomat.thumb.gif.2aa894477506378d4bcdf1743185d2ab.gif

Oj vad stor den blev...:D

Vi kör en behind the scenes också för säkerhets skull...

rps20190117_140447.thumb.jpg.2f3bb7a3c06a592b68c57949e37b54f5.jpg

Härligt att se!

Hur gör du/man när man tar dessa foto? Serietagning eller försöker träffa rätt när den träffar ytan?

Jag skulle aldrig kunna göra detta i köket för jag skulle torka ihjäl mig. :)

Snyggt gjort tycker jag!

4 timmar sedan, Mathias sade:

Du har ju kommit igång ordentligt!!

Det här har du utfört med bravur :) Kul att du delar med dig av "bakom kulissen" också!

Tack, men vet inte om jag kommit i gång ordentligt, har varit hemma i veckan med en jäkla förkylning som inte vill ge sig, så jag har ju haft lite tid till övers...:)

3 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Härligt att se!

Hur gör du/man när man tar dessa foto? Serietagning eller försöker träffa rätt när den träffar ytan?

Jag skulle aldrig kunna göra detta i köket för jag skulle torka ihjäl mig. :)

Snyggt gjort tycker jag!

Tack, kul om det uppskattades! :) På den frågan är det alternativ 2 som är det rätta, min blixt stödjer inte high Speed sync, vilket jag TROR kunde vara ett bra alternativ. Nä så jag tar en och en och hoppas på det bästa! Har för mig att om jag ställer den stora blixten på lägsta effekten så kan jag ta ett bar bilder i serie, men den lilla blixten går inte ställa effekt på när jag kör trådlöst.

3 timmar sedan, Rolf sade:

Snyggt Jens, du är en jäkel på plaskandet! :D

Tack Rolf, jag gör så gott jag kan!:)

2 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Tjusigt! bild ett är favoriten!:thumbsup:

Tack Thomas, kul att höra!:)

1 timme sedan, Martin sade:

Väldigt snyggt!

Tack tack Martin!:)

Bra plaskat! 3 & 4 var ju kul, för när jag sett trean så trodde jag att tomaten skulle ligga i glaset i fyran, så det blev en kul effekt när man scrollade ner och såg isbiten :lol:

On 2019-01-19 at 12:23 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Snyggt plaskat! :thumbsup: Detta är något som jag många gånger tänkt att jag ska prova men har fortfarande inte kommit till skott. #latastisödraSverige

Tackar, ja jag har ju inget kamoflage-tält att gömma mig i och spana på fåglar, så jag får hitta på annat..:lol:

On 2019-01-19 at 5:44 PM, Mona sade:

Bra plaskat! 3 & 4 var ju kul, för när jag sett trean så trodde jag att tomaten skulle ligga i glaset i fyran, så det blev en kul effekt när man scrollade ner och såg isbiten :lol:

Tack! :)

Ja den effekten hade jag inte tänkt på, och tror nu där du nämner det att jag hade nog tänkt posta dom i en annan ordning...:confused0006:

Snyggt plaskat Jens:thumbsup:

Jag har länge (i flera år)velat prova på det här med att plaska men jag har fortfarande inte kommit till skott :(

22 timmar sedan, Cope sade:

Snyggt plaskat Jens:thumbsup:

Jag har länge (i flera år)velat prova på det här med att plaska men jag har fortfarande inte kommit till skott :(

Tack Cope, men som tur är har du ju förhoppningsvis flera år till på dig att prova. OCH att vilja prova...:lol:

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tack Cope, men som tur är har du ju förhoppningsvis flera år till på dig att prova. OCH att vilja prova...:lol:

Haha...det hoppas jag att jag har😀