Jump to content

Recommended Posts

Är hemma med en kraftig förkylning som inte vill ge med sig, har varit risig nu sen dagarna innan jul, lite av och till. Fördriver lite tid med att fortsätta mina trevande försök att stacka bilder, men blir inte nöjd. Missar lite här och där om man granskar resultaten, men  nu tror jag att jag delvis haft för stor bländare men även att jag tog för få bilder. Bilden med kryddkornen består av 32 bilder och saltkornen av 18 bilder. Använde bländare f/4, men trpr att jag flyttade kameran lite för långt mellan vissa av bilderna. På´t igen vid tillfälle. Eller nåt...

1. Vet att vissa reagerar mot signaturer och liknande men nu kände jag för det, så då fick det bli så!:)

2024684364_Himalayasalt18picm.thumb.jpg.b4a4d623db6eaec31edc4ffc3b75af61.jpg

2.

228863155_kryddmix32picm.thumb.jpg.38904a727ffac3250ea586d2545b4ba0.jpg

1 timme sedan, Cope sade:

Jag tycker att du har lyckats riktigt bra och signaturen är inget som stör mig det minsta:wub:

Tack, så bra att det funkade!:)

14 minuter sedan, Rolf sade:

Hur snyggt som helst, gillar speglingen och som Cope säger så stör inte signaturen ett dugg.

Tack kul att det gillades. Gjorde signaturen någorlunda diskret utifall att...^_^

Synes da de blev rigtig gode især nr 2 på grund af den varme røde kontrast...ser flot ud...Men øv med forkølelse ..har også haft en omgang..nu må det godt blive væk..Hilsen Sus god bedring 🙂

13 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Snyggt jobbat ! och fina motiv som säkert pryder sin plats i köket om du känner för det. :thumbsup::thumbsup:

Tack tack, vi har tyvärr så litet kök att vi inte har några bra väggar att hänga upp något på, den enda lilla väggyta som finns hänger det en väggklocka och en radio på, men annars kanske...:)

13 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

För mig ser det toppen ut. 

Det låter toppen!^_^

2 timmar sedan, sanne sade:

Synes da de blev rigtig gode især nr 2 på grund af den varme røde kontrast...ser flot ud...Men øv med forkølelse ..har også haft en omgang..nu må det godt blive væk..Hilsen Sus god bedring 🙂

Tack sanne, kul att du gillade det! :)

Ja jag är väldigt less på denna förkylning, nu känns det bättre men inte riktigt helt bra.

Gillar detta mycket, ska väl få tummarna ut och beställa den där linsen nu då. :)

För så här nära kommer du inte med ett vanligt makro?!

Pssst krya på dej!

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Supertjusigt Jens. Särskilt tvåan tilltalar mig lite extra. :thumbsup:

Tack Ulf, roligt att höra!:)

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Gillar detta mycket, ska väl få tummarna ut och beställa den där linsen nu då. :)

För så här nära kommer du inte med ett vanligt makro?!

Pssst krya på dej!

Tack Todde! Mja, jo jag hade visserligen mitt 100mm makro, men på cropkamera och sen har jag naturligtvis beskurit en hel del!^_^

Och tack, hoppas det ska vända snart.Gick nyss till vårt lilla centrum och hämtade ut ett mindre paket, blev slut av en enkel sketen promenad, är bra less på denna förkylning nu...

2 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Tack Todde! Mja, jo jag hade visserligen mitt 100mm makro, men på cropkamera och sen har jag naturligtvis beskurit en hel del!^_^

Och tack, hoppas det ska vända snart.Gick nyss till vårt lilla centrum och hämtade ut ett mindre paket, blev slut av en enkel sketen promenad, är bra less på denna förkylning nu...

Ok så ingen närbildslins eller vänt på objektivet grej då? Då är det crop-kameran som gör det kanske ...

Har haft maginfluensa en vecka nu och är tillbaka på jobbet äntligen. Började med förkylning så med lite (o)tur så ... :) 

7 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Ok så ingen närbildslins eller vänt på objektivet grej då? Då är det crop-kameran som gör det kanske ...

Har haft maginfluensa en vecka nu och är tillbaka på jobbet äntligen. Började med förkylning så med lite (o)tur så ... :) 

Nä inget bakochfram, utan vanligt makro. Men som sagt, kraftigt beskuren, cropsensorn bidrog ju med lite men beskärningen kommer jag inte i från med så små motiv.

3 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Nä inget bakochfram, utan vanligt makro. Men som sagt, kraftigt beskuren, cropsensorn bidrog ju med lite men beskärningen kommer jag inte i från med så små motiv.

Hmmm ... du ger mig hopp! :) Ska rigga "studion" i helgen då. :)

Instämmer till fullo i vad som redan sagts, jag tycker du har lyckats ypperligt med dessa bilder, såväl som med splash-bilden (i en anna tråd). 

Vad som också förbluffar är hur fina bilder du (och Todde), lyckas skapa med så enkla medel, som ni visat på i behind-the-scene, bilderna. Önskade att jag hade den kreativa ådra, men tyvärr är kag nog för insnöad på landskapsbilder. 

9 timmar sedan, Mr.T sade:

Instämmer till fullo i vad som redan sagts, jag tycker du har lyckats ypperligt med dessa bilder, såväl som med splash-bilden (i en anna tråd). 

Vad som också förbluffar är hur fina bilder du (och Todde), lyckas skapa med så enkla medel, som ni visat på i behind-the-scene, bilderna. Önskade att jag hade den kreativa ådra, men tyvärr är kag nog för insnöad på landskapsbilder. 

Tack så mycket, och tack för den trevliga kommentaren, roligt att det gillades! :) 

Tycker själv att jag har för lite av den konstnärliga ådran. Får anstränga mig hårt för de få idéer jag får...

4 timmar sedan, Mathias sade:

Superfint!! Tycker heller inte att din signatur stör ett dugg!

Tror bild 2 kniper förstaplatsen :) Snyggt fotat Jens!

Tack så mycket Mathias!:)

7 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tack så mycket, och tack för den trevliga kommentaren, roligt att det gillades!

Nöjet är helt och hållet mitt.

7 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tycker själv att jag har för lite av den konstnärliga ådran. Får anstränga mig hårt för de få idéer jag får...

Men du lyckas i vart fall värpa fram några idéer ö h t, till skillnad från mig. Här råder det inte någon idétorka, snarare en permanent stenöknen 😖

Imponerande och snygga bilder! Kanske är det bara du som ser dom små missarna, för jag ser då inga! Tycker stackningen är kanonbra! Är det paddan du använt som är underlag? Är det naturligt ljus?

21 timmar sedan, Mona sade:

Imponerande och snygga bilder! Kanske är det bara du som ser dom små missarna, för jag ser då inga! Tycker stackningen är kanonbra! Är det paddan du använt som är underlag? Är det naturligt ljus?

Tack Mona!:) 

Runt grönpepparkornet är det lite suddigt, och på vänstra sidan av saltkornet är det också suddigt så där missade jag och eller Ps, men i övrigt blev det rätt ok.  Jag hade en läslampa som belysning, en ledspotlight på fot (golvmodell) , men det har även smugit sig in lite fönsterljus också, därav den blå-lila fläcken i bl a det röda kornet. Försökte dämpa det i ACR så gott det gick...