Jump to content
Mona

Berlin Hauptbahnhof

Recommended Posts

Rotar i arkivet i brist på nytagna bilder.. Detta är Berlins moderna tågstation. Så mycket linjer åt olika håll, så vet inte om det blir rörigt. Hur man än gör för att få raka bilder så blir det snett någonstans! Nästa gång jag kommer dit så ska jag ta lite mer (bättre) bilder på denna spännande byggnad.

1.

_W2B9529_2048px.jpg

2.

_W2B9535_2048px.jpg

3.

_W2B9530_2048px.jpg

4.

_W2B9533_2048px.jpg

Mycket fina bilder!! Gillar dina svartvita konverteringar! Favoriter blir 2 och 4 :)

Har varit i Berlin vid ett tillfälle och kommer säkert att besöka staden igen!!

OMG vilken byggnad så fotovänlig den var. :)

Bra du postade detta och nämner det själv för då kan jag ta upp frågan. :) HUR gör man utan ett vinkelobjektiv för att få vinklar så räta som möjligt när man fotar hus så här?

Tack allihop, kul att ni gillar dem! Berlin är en fantastisk stad som jag varmt rekommenderar att besöka. Ett Mekka för den historietörstande! Modern och gammalt möts i en härlig mix.

On 2019-01-18 at 6:57 PM, ToddeSwe sade:

OMG vilken byggnad så fotovänlig den var. :)

Bra du postade detta och nämner det själv för då kan jag ta upp frågan. :) HUR gör man utan ett vinkelobjektiv för att få vinklar så räta som möjligt när man fotar hus så här?

Det är nog inte möjligt att få vinklarna räta med vanligt objektiv om de spretar åt olika håll. I bild 3 har jag kört auto fullständig upprätning i LR. Jag förlorade mycket av bilden, men vyn var så stor ändå så här gjorde det inte så mycket.

3 timmar sedan, Mona sade:

Tack allihop, kul att ni gillar dem! Berlin är en fantastisk stad som jag varmt rekommenderar att besöka. Ett Mekka för den historietörstande! Modern och gammalt möts i en härlig mix.

Det är nog inte möjligt att få vinklarna räta med vanligt objektiv om de spretar åt olika håll. I bild 3 har jag kört auto fullständig upprätning i LR. Jag förlorade mycket av bilden, men vyn var så stor ändå så här gjorde det inte så mycket.

Ok, kan man köra auto upprätning i Lr? Hur då? :)

PS.

Hittade det! :)