Mona 3088 Posted January 15 Rotar i arkivet i brist på nytagna bilder.. Detta är Berlins moderna tågstation. Så mycket linjer åt olika håll, så vet inte om det blir rörigt. Hur man än gör för att få raka bilder så blir det snett någonstans! Nästa gång jag kommer dit så ska jag ta lite mer (bättre) bilder på denna spännande byggnad. 1. 2. 3. 4. 2 Mathias och Farsta (Hasse) reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 601 Posted January 15 Kul att se. Fina bilder. Har bara bytt tåg och aldrig gått ner i stationen. Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted January 15 Fina och intressanta bilder. Jag har aldrig varit där och jag vet inte om jag kommer dit heller🙂 Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted January 16 Intressanta bilder där 4'an gillas bäst. Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted January 16 Snyggt, håller med Rolf men gillar även trean lite extra! Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1078 Posted January 16 Bild 2 och 3 gillas där ser man hur stor byggnaden är, arkitektur gör sig bra i s/v och dessa är inget undantag, snyggt konverterat. Share this post Link to post Share on other sites
sanne 462 Posted January 17 Et par gode billeder af det travle liv i storbyen ☺️ Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2036 Posted January 17 Snyggt! Härliga svartvita toner och kontraster. Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 904 Posted January 18 Mycket fina bilder!! Gillar dina svartvita konverteringar! Favoriter blir 2 och 4 Har varit i Berlin vid ett tillfälle och kommer säkert att besöka staden igen!! Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 914 Posted January 18 OMG vilken byggnad så fotovänlig den var. Bra du postade detta och nämner det själv för då kan jag ta upp frågan. HUR gör man utan ett vinkelobjektiv för att få vinklar så räta som möjligt när man fotar hus så här? Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3088 Posted January 20 Tack allihop, kul att ni gillar dem! Berlin är en fantastisk stad som jag varmt rekommenderar att besöka. Ett Mekka för den historietörstande! Modern och gammalt möts i en härlig mix. On 2019-01-18 at 6:57 PM, ToddeSwe sade: OMG vilken byggnad så fotovänlig den var. Bra du postade detta och nämner det själv för då kan jag ta upp frågan. HUR gör man utan ett vinkelobjektiv för att få vinklar så räta som möjligt när man fotar hus så här? Det är nog inte möjligt att få vinklarna räta med vanligt objektiv om de spretar åt olika håll. I bild 3 har jag kört auto fullständig upprätning i LR. Jag förlorade mycket av bilden, men vyn var så stor ändå så här gjorde det inte så mycket. Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 914 Posted January 20 3 timmar sedan, Mona sade: Tack allihop, kul att ni gillar dem! Berlin är en fantastisk stad som jag varmt rekommenderar att besöka. Ett Mekka för den historietörstande! Modern och gammalt möts i en härlig mix. Det är nog inte möjligt att få vinklarna räta med vanligt objektiv om de spretar åt olika håll. I bild 3 har jag kört auto fullständig upprätning i LR. Jag förlorade mycket av bilden, men vyn var så stor ändå så här gjorde det inte så mycket. Ok, kan man köra auto upprätning i Lr? Hur då? PS. Hittade det! Share this post Link to post Share on other sites