Jump to content
Mona

Inaktiv

Recommended Posts

Hej allihop! Ni kanske har märkt av min frånvaro sista tiden, men det har inte berott på ointresse, utan jag har varit sjuk och tappade iom det totalt gnistan. Den enda sociala kanalen jag orkat med har varit fb då det är enkelt att med mobilen hänga med där oavsett om man sitter eller ligger! Nu har jag blivit opererad med gott resultat och livet börjar så sakta att återvända. Ja, just nu känns det otroligt bra faktiskt :) 

Jag kommer inte att orka att läsa ikapp i alla trådar, så jag hoppar in lite här och där när de poppar upp :) 

48 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Kul att höra att du är på bättringsvägen, jag som inte har FB har saknat dig här, krya på dig!!! :)

Tack Thomas! Du får skaffa fb så du inte missar något! Saknar dig där :y15:

5 minuter sedan, Rolf sade:

Krya på dig och ta nu den tid du behöver, forumet finns kvar.

Tack Rolf! Ja, forumet är står stadigt :P

Skönt att allt har gott bra och att du är på bättringsvägen igen. Känn ingen brådska med att hänga här. Vi finns garanterat kvar när du återvänder :O)

Tack killar :)

Livet går upp och ner för alla, och ibland får man helt enkelt göra det som är bäst (roligast) för stunden. Det här forumet kommer nog alltid att vara en del av mitt hjärta då jag varit med från starten :wub:

Jag har verkligen ett fotosug nu :P men hittar inga motiv i det grådassiga vädret som råder just nu...

5 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Du är inte ensam, kameran har legat i ryggsäcken i en vecka nu. Det tror jag aldrig har hänt tidigare. Men så har jag maginfluensa också. 😃

Uj... krya på dig!

15 minuter sedan, Ove555 sade:

Men tycker ni som bor i de större städerna borde ha massor att fotografera...

Hej Ove! Hehe! Jag tycker ibland tvärtom att det är intressantare motiv i små städer! Man blir nog hemmablind..

3 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Jag är också avundsjuk på er med stora städer i närheten. Men bara för fotograferingens skull. 😃

Och jag som alltid varit stadsråtta vill bo på landet nu :D

15 minuter sedan, Mathias sade:

Riktigt härligt att höra att det gott bra för dig och att du är på bättringsvägen :wub:

Tack Mathias :wub:

bli bra snart ! - jag vet ju inget om vilka som är eller inte är aktiva här numera. jag har en jättesvacka med systemkameran. skyller på mobilen. fotar visserligen dagligen, men bara trams till mitt instagram som jag tycker är kul, även om ingen följer mig där :D

och sladden mellam mobil och dator funkar inte så att jag kan tanka över till datorn, och mobilbilderna har nåt inbyggt jävla fel som gör att jag inte ens kan använda dem direkt  på forumet utan att först göra om dem på nåt vis....grrr....

inget viktigt iofs, det är ju bara de roligare Pepsbilderna som jag vill visa upp här ändå.

som sagt, krya på dig mona. Mona menar jag. :)

här Peps igen. visst fattas bara en fjärrkontroll i näven !? :Dfjerr.JPG.988bae9b4ac63dbfed7c851fb9e20605.JPG

10 timmar sedan, gerard ohman sade:

och sladden mellam mobil och dator funkar inte så att jag kan tanka över till datorn, och mobilbilderna har nåt inbyggt jävla fel som gör att jag inte ens kan använda dem direkt  på forumet utan att först göra om dem på nåt vis....grrr....

Kan det vara så att filerna blir för stora, i dag har ju de flesta mobilkameror så många pixlar att man måste förminska bilderna? Så är det för mig åtminstone. Min Oneplus 3T har 16mp både fram och bak, så dom filerna måste förminskas för att kunna användas här på forumet. Laddar jag upp från mobilen så förminskar jag först i en app som heter "Reducera foto storlek" ( finns säkert fler appar och även likaså  om man har Iphone) och sen laddar man upp bilderna.

Du kan ju även skaffa dropbox om du inte redan har det, både i dator och mobil för då kan dy synka dom så att du sparar dina mobilbilder i en mapp i dropbox-appen och sen går in i datorns dropbox och sparar ner dom för att kunna redigera och förminska dom som vanligt. Så gör jag  då jag tankar över bilderna till datorn, jag får det inte heller att funka med kabel av någon anledning. 

För övrigt så har ju som bekant även min kamera legat länge i ide, jag tar fram den i bland dock för att se om den lever typ...

Har ett par mil in till stan så för mig blir det inte mycket att fota i stan just, men jag gillar ju inte att fota när det är mycket folk i närheten, även om jag gillar genren gatufoto. Svår kombo...:confused0006:

Men kul Mona att du börjar vara på banan igen!:thumbsup: