Jump to content
ToddeSwe

Bergundasjöns udde i Topaz Studio-kläder.

Recommended Posts

On 2019-01-11 at 8:14 AM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Trevlig miljö du har hittat. Hos mig vinner bild 4 tätt följd av 8. Även nummer 10 är bra men flygplansstrecken tar ner helheten lite. :thumbsup:

Eh ... :) vet inte vad jag tänkte med egentligen men man KAN ju faktiskt redigera bort dom där strecken. :)  Kolla 10.1.

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det blev bättre, nu är det bara dammfläcken på sensorn kvar så är bilden perfekt. :thumbsup:

Ha ha den missade jag. 

Tack för länken till att ladda ner Topaz Studio Todde! Den här bilden är tagen Med Nikon D300, Tamron 17-50 1:2,8 inställt på 17,3 mm. Här har jag valt Basic och HDR i Topaz Studio. Och det är en JPG-bild direkt ur kameran, innan jag redigerade den i Topaz Studio. Mycket bra redigeringsprogram, och det är ju gratis också.

DSC_7192-Edit.jpeg

Så många vackra bilder i vacker miljö:wub: Tycker färgerna gör sig här även om man vet att det inte ser ut så, men det är det som är den konstnärliga friheten att man gör som man vill i presentationen av sina bilder :y15:  Jag gillar ju filter och texturer och sånt jox, så jag gillar dina bilder för det! Nr 5 är riktigt nice med isen i förgrunden. Fortsätt experimentera, det är kul!

2 minuter sedan, Mona sade:

Så många vackra bilder i vacker miljö:wub: Tycker färgerna gör sig här även om man vet att det inte ser ut så, men det är det som är den konstnärliga friheten att man gör som man vill i presentationen av sina bilder :y15:  Jag gillar ju filter och texturer och sånt jox, så jag gillar dina bilder för det! Nr 5 är riktigt nice med isen i förgrunden. Fortsätt experimentera, det är kul!

Jag använder "filter" eller "textur" när jag tycker bilderna är tråkiga. En mulen dag och solen håller på att gå ner var detta. Ska naturligtvis dit när solen skiner. Synd bara att när jag experimenterar så kan det bli tokigt värre. Jag går ju på mitt färgseende och då kan vad som helst smita in i bilderna tyvärr. MEN det kan ju vara MIN grej, tokiga färger på sköna landskapsbilder. :)