Jump to content
ToddeSwe

Båt med brygga

Recommended Posts

Personligen tycker jag dom är för röriga med alla grenar i förgrunden. Däremot gillar jag kompositionen med båten och bryggan, även konverteringen till svartvit har du lyckats bra med.

Ja dom blev inte som jag trodde. Men med lite påläggning i topaz studio så blev dessa grenar häftiga tycker jag. 

Som om växterna tagit över typ. 

13 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ettan är bättre än tvåan tycker jag. :thumbsup: Du får investera i en motorsåg så hjälper det mot grenarna nästa gång. :D

Tack, nej jag experimenterade lite, fokuserade på grenarna och mellan på båten och på bryggan. Nya objektivet är sjukt exakt och det var sjukt enkelt att träffa grenarna.

Jag ville se vad dom kunde göra för bilden, hade en ide om hur växterna tog över typ. När jag sedan lade på "filtret" i Topaz Studio så blev det som jag jag tänkte när jag tog bilderna.

Jag provar ofta nya vinklar och sätt att ta foton på när jag är ute och ibland funkar det och oftast blir det pannkaka. :)

Om det blev som du tänkt så får jag gratulera, bra jobbat! :thumbsup:

Men som innan är jag sparsam med superlativen med dylika filter, är inte någon favorit hos mig. Fast alla är vi olika och man ska göra det man gillar, alla gillar ju inte närbilder på småkryp heller..:rolleyes:

Men som Ulf säger så gillas ettan lite bättre, gillar kompet och konverteringen till svartvitt. :)

EDIT: Även jag har ju använt textur vid några tillfällen, särskilt i mobilen. Så i bland kan även jag ta ut svängarna, men det finns ju många varianter som gillas olika mycket...

13 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Om det blev som du tänkt så får jag gratulera, bra jobbat! :thumbsup:

Men som innan är jag sparsam med superlativen med dylika filter, är inte någon favorit hos mig. Fast alla är vi olika och man ska göra det man gillar, alla gillar ju inte närbilder på småkryp heller..:rolleyes:

Men som Ulf säger så gillas ettan lite bättre, gillar kompet och konverteringen till svartvitt. :)

EDIT: Även jag har ju använt textur vid några tillfällen, särskilt i mobilen. Så i bland kan även jag ta ut svängarna, men det finns ju många varianter som gillas olika mycket...

Om vi säger så här, jag hade nog inte använt det på en bild jag tycker blev bra. Men som jag gjorde direkt om alla till Svartvit, och det var av en anledning. Jag tyckte bilderna var tråkiga och intetsägande. MEN så fort jag fick lite liv i dom med tex det svartvita så tyckte jag om dom. Samma sak med båten här, grenarna gör hela bilden för mig. Bilden är ju egentligen bara ett experiment i fält. Så jo den blev som jag ville efter det pålagda "filtret".

10 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Om vi säger så här, jag hade nog inte använt det på en bild jag tycker blev bra. Men som jag gjorde direkt om alla till Svartvit, och det var av en anledning. Jag tyckte bilderna var tråkiga och intetsägande. MEN så fort jag fick lite liv i dom med tex det svartvita så tyckte jag om dom. Samma sak med båten här, grenarna gör hela bilden för mig. Bilden är ju egentligen bara ett experiment i fält. Så jo den blev som jag ville efter det pålagda "filtret".

Hmm, experiment i fält säger du, där har vi ju ett nästan eget litet projekt.. 📷

Man skulle ju kunna gå ut och leta upp motiv enbart i det syftet att passa till ett specifikt filter/redigering... och bara ta såna bilder till just det projektet, det vore ju en utmaning..

Mmmm, tål att klura på...:confused0006:

On 2019-01-08 at 6:40 AM, Jens Nilsson sade:

Hmm, experiment i fält säger du, där har vi ju ett nästan eget litet projekt.. 📷

Man skulle ju kunna gå ut och leta upp motiv enbart i det syftet att passa till ett specifikt filter/redigering... och bara ta såna bilder till just det projektet, det vore ju en utmaning..

Mmmm, tål att klura på...:confused0006:

Förlåt men jag har missat detta, jag vill ju lära mig nya saker och prova mig fram hela tiden egentligen. Eftersom jag inte "kan" eller "vet" "hur" man ska göra så känns alla mina sessioner som ett experiment. :)