Jump to content
ToddeSwe

Behind the scene... :)

Recommended Posts

Tja... Jag har ju inga behind the scene bilder av förklarliga skäl, riggar inte särskilt mycket för pippifåglarna. Eller rättare sagt, riggar inget alls.

Just nu, Rolf sade:

Tja... Jag har ju inga behind the scene bilder av förklarliga skäl, riggar inte särskilt mycket för pippifåglarna. Eller rättare sagt, riggar inget alls.

Nej och jag verkar vara den enda som tycker produktbilder eller liknande stilleben är skoj så ...  :)

2 minutes ago, ToddeSwe said:

Nej och jag verkar vara den enda som tycker produktbilder eller liknande stilleben är skoj så ...  :)

Tror nog mer det är fantasin som begränsar, i alla fall är  det så för mig.

3 minuter sedan, Rolf sade:

Tror nog mer det är fantasin som begränsar, i alla fall är  det så för mig.

Jag har inte så bra fantasi men ett jäkla driv efter att få trycka på kameran. Så jag använder vardags-händelser som ursäkt för att få fota. :)

1 minute ago, ToddeSwe said:

Jag har inte så bra fantasi men ett jäkla driv efter att få trycka på kameran. Så jag använder vardags-händelser som ursäkt för att få fota. :)

... Och du gör helt rätt! :thumbsup:

Åjovars, nog är vi fler som gillar produktfoto och även behind the scenes-bilder, men det är ju inte alltid man tar såna bilder. Och som Rolf är inne på, så beror det väl ofta på brist på idéer, jag hade själv tänkt fota lite sånt under denna julledighet men har inte orkat då jag legat sjuk hela tiden.

Då jag själv var väldigt hungrig på foto när började  och ville lära mig allt så var jag ivrig att prova det mesta men till slut tryter idéerna och det känns som att man "gjort det där". Men visst, får man en idé så testar man ju gärna!

Om du går igenom kategorin "konst" så hittar du flera exempel på att vi är fler som experimenterat. Här ett exempel  från mig, som faktiskt har även lite behind the scenes-bilder:

https://www.xponerat.se/index.php?/topic/4413-nya-splashar/&page=1

Btw, kul att se hur du riggat Todde!:thumbsup:

31 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Här är ett tidigt inlägg av mig med en bild på själva riggningen också.

https://www.xponerat.se/index.php?/topic/5579-fisk/

Ja vad skoj att se vad ni använder, detta är ju något jag behöver för jag har bara två små bänksoftboxar från Wish. :)

Ser du har riktiga proffslampor ...

Skoj mycket skoj att se! Tack!

20 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Åjovars, nog är vi fler som gillar produktfoto och även behind the scenes-bilder, men det är ju inte alltid man tar såna bilder. Och som Rolf är inne på, så beror det väl ofta på brist på idéer, jag hade själv tänkt fota lite sånt under denna julledighet men har inte orkat då jag legat sjuk hela tiden.

Då jag själv var väldigt hungrig på foto när började  och ville lära mig allt så var jag ivrig att prova det mesta men till slut tryter idéerna och det känns som att man "gjort det där". Men visst, får man en idé så testar man ju gärna!

Om du går igenom kategorin "konst" så hittar du flera exempel på att vi är fler som experimenterat. Här ett exempel  från mig, som faktiskt har även lite behind the scenes-bilder:

https://www.xponerat.se/index.php?/topic/4413-nya-splashar/&page=1

Btw, kul att se hur du riggat Todde!:thumbsup:

Härligt att se tack!

Jo så är det väl, det är ju bara vissa saker jag har provat som jag återvänder till. Och det blir väl så att det är vissa saker man gillar mer.

Trist att vara sjuk i julledigheten! Det där med äpplena var kul att se! Snyggt blev det ju också.

Ska kolla konst avdelningen!

1 timme sedan, Cope sade:

Kul att se din riggning Todde:thumbsup:

Inte mycket till belysning men jag har fått tag på:

Dörr Basic Line Set 160

Som jag hoppas ska passa mina ändamål.

Borde väl klara av att belysa en skål med frukt eller så.

Lite porträtt kanske också...

27 minuter sedan, Mathias sade:

Ibland behövs det inte så mycket utrustning för att fånga något bra!!

Nej det har du rätt i, är man bara envis så går det mesta. Men alla mina produkt/stilleben är ju mörka och det är ju av just den anledningen att jag inte har tillräckligt med ljus.

Sen suger ju min pappersbakgrund för den är belamrad med diverse skit. Så något nytt måste införskaffas. :)

Fast om man hade haft en färdig studio som bara hade allt så hade man nog inte tagit så många foton tror jag.

Kul och inspirerande med "behind the scene"-shots.

Jag kan förstå dig lite i det här med att man inte alltid har de prylarna man vill ha, vi har drivit familjen på i stort sett en lön i ett par år nu under tiden min fru pluggat och varit mammaledig (självvalt av oss såklart att hon skulle plugga halvtid istället för att vara ledig, och självvalt också att spara lite föräldrardagar istället för att maxa inkomsten). Nu i januari tar hon examen och vi får framöver en helt annan ekonomisk situation, så 2019 är det bestämt att det blir ny kamera till mig (och i den allra bästa av världar kan det bli ett objektiv eller två också). Tanken var ny kamera förra året men oförutsedda utgifter på runt 30.000 i 3 olika omgångar på vårt bilskrälle ställde till det så att säga.

Man får samtidigt göra vad man kan av situationen, och samtidigt får man ju tänka så här att även om produkter utvecklas och det släpps nya bättre produkter så det som var bra en gång i tiden är ju inte sämre bara för att det kommer nya saker.