Jump to content
Sign in to follow this  
Rolf

Test nikon 70-200

Recommended Posts

Inga direkta testbilder kanske men de ger ett hum om hur skarp gluggen är och färgåtergivning. Alla bilder är tagna på full glugg!
Endast konverterade till .jpg och nedskalade till forumformat.

Klicka upp dom i Lightbox.

1.
004_3085.jpg

2.
004_3083.jpg

3.
004_3096.jpg

4.
004_3089.jpg

Hur gjorde du när du tog självporträtten, använde du stativ och fjärrutlösare eller var det någon annan som tog bilderna?:D

För övrigt så ser den ut att prestera precis som den ska. Den hade även jag gärna haft i min objektivpark men jag har svårt att försvara ett sådant köp då min VRII bara ligger oanvänd i lådan :)

Skit ner dig!!! :101:

Ligger den bara i lådan är det kanske svårt att motivera ett köp och i ärlighetens namn skall sägas att jag använder min på tok för lite också, men den är suverän att fota vindsurfare med!

Vad jag inte gillar med den är att Nikon bytt plats på fokus och zoomringen, vad det nu skulle vara bra för? Förhoppningsvis vänjer jag mig vid det.

37 minuter sedan, Rolf sade:

Vad jag inte gillar med den är att Nikon bytt plats på fokus och zoomringen, vad det nu skulle vara bra för? Förhoppningsvis vänjer jag mig vid det.

Såg också det i testerna, förstår inte meningen med det alls. :)

Men det blir en vana ska du se.

9 timmar sedan, Rolf sade:

Skit ner dig!!! :101:

Ligger den bara i lådan är det kanske svårt att motivera ett köp och i ärlighetens namn skall sägas att jag använder min på tok för lite också, men den är suverän att fota vindsurfare med!

Det är jag säker på att den kommer bli. Ser fram emot kommande actionbilder tagna med denna glugg.

11 hours ago, Martin said:

Grymt bra provrunda skulle jag vilja påstå. Blir säkert hur bra som helst. Ser fram emot surfbilder!

Ja, provrundan gav full pott vad gäller gluggens egenskaper. Surfbilder kommer så snart surfarna infinner sig.

9 hours ago, Cope said:

Det är jag säker på att den kommer bli. Ser fram emot kommande actionbilder tagna med denna glugg.

Actionbilder kommer vad det lider!

58 minutes ago, Whynot said:

Bra färger och skärpa på det objectivet. Fina motiv också

Tack Eddie!

37 minutes ago, Odie (Thomas) said:

En skarp glugg, och med snabb AF, jag har också köpt en sådan glugg och tycker inte det är något problem med att zoomringen bytt plats med fokusringen, :thumbsup:

Grymt snabb AF, klart märkbart snabbare än min andra, version ett. Jag tycker man tappar balansen med zoomringen längst fram, jag vill hålla närmare kameran. Men det är väl en vanesak.

Ja skärpan finns ju inget att klaga på, grym glugg det där!:thumbsup:

Skulle gärna ha en 70-200 jag också, men det får bli i framtiden tyvärr... fram till dess får jag låna gluggen vi har på jobbet vid behov, riktigt skarp och fin den också även om den bara är en f/4 men det räcker för min del...:)

On 12/29/2018 at 11:54 AM, Jens Nilsson said:

Ja skärpan finns ju inget att klaga på, grym glugg det där!:thumbsup:

Skulle gärna ha en 70-200 jag också, men det får bli i framtiden tyvärr... fram till dess får jag låna gluggen vi har på jobbet vid behov, riktigt skarp och fin den också även om den bara är en f/4 men det räcker för min del...:)

Ja skarp är den och snabb i AF. f/4 är inte fy skam den heller betydligt lättare att släpa på.

29 minutes ago, Mathias said:

Ser bra ut!! Trean är läcker med sitt fina ljus :)

Tack Mathias! :)