Jump to content
ToddeSwe

Makrosläde

Recommended Posts

Hej

Fick hem min makrosläde idag, men hur tänkte dom här?

Man vill ju inte stå och skruva fast kameran varje gång, eller är det ett måste med denna konstruktion. 😃

1.

A23D0F26-C5F7-450C-9E3C-FE4C83D7ED6E.thumb.jpeg.7f274db4f8bbcccb4b72afe7399237f9.jpeg

2.

6A430FB7-667E-49DC-BA6F-216F0864026D.thumb.jpeg.f3c48363907d6749255a2de4af9632e5.jpeg

3.

FE26CD20-CB7B-4BF8-81A2-E74A05776EE2.thumb.jpeg.d826573dd3b377f173a73a341d649755.jpeg

7 minuter sedan, Cope sade:

Du får nog välja mellan att skuva fast kameran eller köpa ett snabbfäste av rätt modell och skruva på känns det som...

Eller hur.. löste det med vad jag hade. Det är ju inte varje dag man använder den så... 😃

Just nu, ToddeSwe sade:

Eller hur.. löste det med vad jag hade. Det är ju inte varje dag man använder den så... 😃

Precis...den ligger bara i lådan och tar plats🙂

Den fungerar ju bra om man vill ta flera bilder på samma objekt. Har använt en för produktfotografering på småprylar. Tycker du fick bra skärpa

13 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Den funkar ju klart bättre än fokusringen, MEN dålig kvalite gör att den vickar i släden. :(

68 bilder :)

Misströsta inte. Det gör min också och det är väl därför jag aldrig har använt den i skarpt läge. Men så blir det när man inte öppnar plånboken tillräckligt mycket :)

3 timmar sedan, Cope sade:

Men så blir det när man inte öppnar plånboken tillräckligt mycket :)

Att köpa billigt är att köpa dyrt, eller som ordstävet säger; Snålheten bedrar visheten 😉.

29 minuter sedan, Mr.T sade:

Att köpa billigt är att köpa dyrt, eller som ordstävet äger; Snålheten bedrar visheten 😉.

Precis, så är det nog i dom flesta fallen :)

7 timmar sedan, Whynot sade:

Den fungerar ju bra om man vill ta flera bilder på samma objekt. Har använt en för produktfotografering på småprylar. Tycker du fick bra skärpa

Ja jag är nöjd med tanke på dom 2 hundralapparna den kostade så ... jag fick allt i skärpa som jag ville ha i skärpa och då får man vara nöjd. :)

4 timmar sedan, Cope sade:

Misströsta inte. Det gör min också och det är väl därför jag aldrig har använt den i skarpt läge. Men så blir det när man inte öppnar plånboken tillräckligt mycket :)

När jag köpte den billiga så var det mest för att OM jag inte tyckte det var ett bra sätt så gör det inget att man lägger ut 200:- MEN nu när man ser att det är både enklare och blir bättre resultat så skulle man ha lagt till en tusenlapp. :)

33 minuter sedan, lillepv sade:

Denna använder jag.Tycker den funkar bra.

Ja och bara en tusenlapp :) När du har spänt fast kameran och du snurrar på vreden fullt ut, tippar den över någon gång? Sitter skenan fast i sin hållare ordentligt?

Min har ett spel på ca 1 mm.

1 hour ago, ToddeSwe said:

Ja och bara en tusenlapp :) När du har spänt fast kameran och du snurrar på vreden fullt ut, tippar den över någon gång? Sitter skenan fast i sin hållare ordentligt?

Min har ett spel på ca 1 mm.

Inga som helst problem.

Behövde du verkligen 68exp?

24 minuter sedan, lillepv sade:

Inga som helst problem.

Behövde du verkligen 68exp?

DÖRR hade nog inte satt sitt namn på den isf. :)

Nej jag kanske var överdrivet noga denna första gång... kändes lite överdrivet.