Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

mer mobiltrams

Recommended Posts

mina foton här blir bara sämre...en bedrift i sig.... :D

här ett utsnitt från ett foto på Bondtorget här i stan. vi har två vackra rosa gamla byggnader som säkert varit landshövdingsbostäder förr, men nu är det så klart kontor och restauranger där...

och så fångade jag några Pac-man och stekte på dem ! 

1127000240_sntorget.thumb.jpg.a90ce360f58ade4e86419107c1b44af9.jpg

pacman.thumb.jpg.a275268a4d3830d228ade4e6fc79219c.jpg

22 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

Tänk att två personer i en bild kan tillföra så mycket. Utan människor så hade den varit en tämligen allmän vinterslaskig bild men nu blev den intressant. :star:

eller hur !? jag tyckte de såg ut som snubbarna i barnprogrammet Tårtan....för länge länge sen...

tack Ulf :)

6 hours ago, lillepv said:

Gillar också första bilden.Sedan gillar jag stuvade makaroner och falukorv också.😊

tack pv !  det blev bara vanliga makaroner, men jag gör gärna stuvade också. går åt så jäkla mycket mjölk bara. måste ju ha ett helt nytt paket hemma :P

Första bilden var ju lite kul, den ser sne och skev ut men antar att den inte är det ändå när man tittar lite närmre..:)

Korv och makaroner har varit min favoriträtt ända sen jag började äta fast föda, mums!:nyam:

21 hours ago, gerard ohman said:

tack pv !  det blev bara vanliga makaroner, men jag gör gärna stuvade också. går åt så jäkla mycket mjölk bara. måste ju ha ett helt nytt paket hemma :P

När jag stuvar makaroner brukar jag koka dom i vatten och sedan hälla en vit grundsås över.

15 hours ago, Jens Nilsson said:

Första bilden var ju lite kul, den ser sne och skev ut men antar att den inte är det ändå när man tittar lite närmre..:)

den 'r j'tteskev.....vafanura _ mitt tangentbord har tappat r;sten.....var 'r svenska aa ae och oe __fragetecken...

skumt.

hursom....bilden aer ganska haart croppad. jag tror det var laangt ut paa sidan av bilden, och daer aer det vidvinkelsnett saa det raecker.

assaa vafaan ...vad har haent med mitt tangentbord  fraagetecken.:rolleyes:

3 hours ago, lillepv said:

När jag stuvar makaroner brukar jag koka dom i vatten och sedan hälla en vit grundsås över.

du maste gora pa ratt satt nan gang....mycket godare ! koka i mjolk. 5 dl mjolk, 2.5 dl idealmakaroner. koka sakta. ror om hela tiden. lite salt. lite muskot. mums.

2 hours ago, Odie (Thomas) said:

Bild 1 är påpassligt fångat! gillar vinklarna i bilden.

Stekta Pac-Man :D är jättegott med pasta i alla former:thumbsup:

tack Thomas ! vinklarna aer bara \tur\ :D

nu hittade jag felet ! å ä ö !!! :)

jag hade visst råkat klicka på 'sw' långt ner till höger på listen, bredvid klockslaget. då gick datorn över till engelskt...typ nåt sånt...( men skumt eftersom man måste klicka och VÄLJA engelskt ju...hmmmm...<_<