Jump to content
Cope

Det övergivna vattenkraftverket del 2!

Recommended Posts

Det blir en andra tråd också från denna sessionen. Vi byter plats och utnyttjar den gamla telefonhytten på översta våningen innan vi tar oss vidare ner i trappan tar vi jobbar vidare för att slutligen utnyttja rummet på bottenplan.

Dom sista bilderna är belysta med en speedlight med rött gelfilter och på andra sidan en Godox AD 200 med blått gelfilter för att skapa något annorlunda i det annars mörka utrymmet.

Även här blir det en salig blandning av färg mm :)

1.

_8507239 1 1.jpg

2.

_8507250 2.jpg

3.

_8507263 1.jpg

4.

_8507266 1.jpg

5.

_8507288 1.jpg

6.

_8507294 1 1.jpg

7.

_8507301.jpg

8.

_8507306.jpg

9.

_8507321 1.jpg

10.

_8507361.jpg

11.

_8507386.jpg

12.

_8507387.jpg

Det var allt för denna gången. Tack för titten :)

43 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Dom svartvita är ju bara SÅ bra!

Tack så mkt för dom orden Todde :)

42 minuter sedan, Rolf sade:

Bra jobbat Cope, jag håller med Todde de svartvita är bara SÅ bra!

Tack så mkt. Kul att dom gillades :)

8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

5 och 6 är bäst här enligt min mening. :star: Tycker hon ser lite ledsen ut i de två första bilderna men rent fotografiskt är det fullpoängare.

Tack så mkt. Kul att du hittade nåt som föll dig i smaken :)

1 timme sedan, lillepv sade:

Även här har du lyckats bra.Coolt med dom gellade blixtarna.👏:thumbsup:

Tack så mkt lillepv :)

Ett gäng bra bilder! Tankarna går till ett tufft modemagasin i bilderna där hon står i trappan. Dessa bilderna är de jag fastnar mest för. Som jag sa i förra tråden så tycker jag det är kaxigt. Gillar även effekten med gelfiltren. Den blå väggen lyfter dessa bilderna. Bra jobbat Conny:thumbsup:

Tack så mkt Mona. Riktigt roligt att höra🙂

Jag håller med dig. Det har blivit kaxiga bilder. Kaxigare än jag hade förväntat mig och det könns bra🙂

Till nästa session har jag en annan tanke angående outfiten och hon gillade min idé. 

Den sessionen kommer också vara i en tuffare miljö fast med en klädsel som antagligen blir kontrastrik  mot miljön runtomkring🙂

Jag har laborerat lite med blixtar här hemma för att få vettiga julfoton på döttrarna och då vi inte har haft speciellt bra väder så finns det inte något vettigt befintligt ljus att jobba med. Med det sagt (och att jag är en extrem blixtnovis även om jag lär mig för varje gång) så är jag grymt imponerad av dina blixtbilder. Visst skulle man kunna ha någon synpunkt här och var på något som kanske kunde varit bättre, men då är det verkligen för att peta för petandets skull. Tycker de är grymt bra överlag. 

1&2 för kontrasterna med glasskärvorna, bra idé. 

Trappbilderna fick du med bra attityd, tycker att de bilder där hon står blev bättre än de där hon sitter.

Sist men inte minst, vilken skillnad med gelefilter på blixtarna! Riktigt cool effekt.

31 minuter sedan, Martin sade:

Jag har laborerat lite med blixtar här hemma för att få vettiga julfoton på döttrarna och då vi inte har haft speciellt bra väder så finns det inte något vettigt befintligt ljus att jobba med. Med det sagt (och att jag är en extrem blixtnovis även om jag lär mig för varje gång) så är jag grymt imponerad av dina blixtbilder. Visst skulle man kunna ha någon synpunkt här och var på något som kanske kunde varit bättre, men då är det verkligen för att peta för petandets skull. Tycker de är grymt bra överlag. 

1&2 för kontrasterna med glasskärvorna, bra idé. 

Trappbilderna fick du med bra attityd, tycker att de bilder där hon står blev bättre än de där hon sitter.

Sist men inte minst, vilken skillnad med gelefilter på blixtarna! Riktigt cool effekt.

Oj, Tack för det omdömet. Riktigt roligt att höra :)

Jag är ju också helt novis på detta område om man bortser från säkert 100-tals utbildningstimmar på youtube och mina 3 fototillfällen där jag har använt studioblixten ute i fält.

Jag tycker dock att det är oerhört roligt och jag har massor av idéer i skallen som jag vill ha ut i form av bilder. Det jag saknar är tillgången på  modeller (jobbar på att försöka utöka skaran), kläder och tid :)