Jump to content
Cope

Det övergivna vattenkraftverket!

Recommended Posts

För snart 2 veckor sedan bar det iväg till ett övergivet vattenkraftverk för att återigen öva på modellfotografering. Vi lyckades pricka in den kallaste perioden och tempen låg väl runt nollan och kanske även ännu lite kallare då det var frost på träden.

Fotografen i egen hög person frös dock inte mer än om tårna :D

Nåväl, här kommer en första laddning bilder från den dagen. Bilderna är tagna med Tamron 15-30 samt Nikons 105:a och dom är belysta med en Godox AD 600 Pro med en 90 cm oktabox.

Det blir en salig blandning mellan färg, svartvitt, liggande och stående bilder... :)

1.  Vi börjar högst upp i verket....

_8507070.jpg

2.

_8507078 2.jpg

3.

_8507081.jpg

4.

_8507090.jpg

5.

_8507092.jpg

6.

_8507113.jpg

7.

_8507145 1.jpg

8.

_8507155 1.jpg

9.

_8507174.jpg

10.

_8507211.jpg

11.

_8507216.jpg

Jag tycker modellen passar i den miljön med sina kläder och tatueringar.

Något som slår mig är att jag tycker mer om bilderna där hon inte ser in i kameran.

Ergo mina favoriter blir dom där hon inte tittar på mig. :)

Sen gillas den svartvita också kanske av förklarliga skäl...

Nu svarar jag på trådarna i fel ordning men det spelar väl ingen kvitta. Även här har du lyckats, modellen passar utmärkt in i miljön. Svårt utse någon favorit men den svartvita ligger bra till.

40 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Jag tycker modellen passar i den miljön med sina kläder och tatueringar.

Något som slår mig är att jag tycker mer om bilderna där hon inte ser in i kameran.

Ergo mina favoriter blir dom där hon inte tittar på mig. :)

Sen gillas den svartvita också kanske av förklarliga skäl...

Tack så mkt Todde :)

35 minuter sedan, Rolf sade:

Nu svarar jag på trådarna i fel ordning men det spelar väl ingen kvitta. Även här har du lyckats, modellen passar utmärkt in i miljön. Svårt utse någon favorit men den svartvita ligger bra till.

Tack, kul att du hittade nåt som gillades :)

Bra jobbat Conny! Hos mig vinner bild tre med ettan strax därefter. Femman hade varit kul om huvudet hade passats in till krokarna så det hade sett ut som djävulshorn. :thumbsup: Hoppas att du gav henne en slant för att hon ställde upp, måste ha varit kallt med så pass trasiga kläder. :P

8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra jobbat Conny! Hos mig vinner bild tre med ettan strax därefter. Femman hade varit kul om huvudet hade passats in till krokarna så det hade sett ut som djävulshorn. :thumbsup: Hoppas att du gav henne en slant för att hon ställde upp, måste ha varit kallt med så pass trasiga kläder. :P

Tack så mkt :)

Hehe, den tanken med traverskroken kom jag tyvärr aldrig på :)

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Häftiga bilder! mina favoriter är 4,5 och 11 mycket snyggt :thumbsup::thumbsup:

Tack så mkt :)

1 timme sedan, lillepv sade:

Fina bilder över lag.😊

Tack och bock lillepv :)

Dom måste ha varit bra för jag började fundera på dina bilder efter min ide var klar.

Har du testat dessa med ett bleach-filter? :)

Denna miljön är ju som gjord för det...

Bara en tanke...

10 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Dom måste ha varit bra för jag började fundera på dina bilder efter min ide var klar.

Har du testat dessa med ett bleach-filter? :)

Denna miljön är ju som gjord för det...

Bara en tanke...

Vad måste ha varit bra?? :)

Nä, det filtret har jag inte testat. Använder tyvärr inte Niks collection så mkt som jag borde :)

Ska dock ta din idé med mig och testa vid lämpligt tillfälle :)

4 minuter sedan, Cope sade:

Vad måste ha varit bra?? :)

Nä, det filtret har jag inte testat. Använder tyvärr inte Niks collection så mkt som jag borde :)

Ska dock ta din idé med mig och testa vid lämpligt tillfälle :)

Din serie av bilder i denna tråden. :)

Man kan ju göra bleach själv men det var omständigt och blev inte så mycket bättre än Niks.

20 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Din serie av bilder i denna tråden. :)

Man kan ju göra bleach själv men det var omständigt och blev inte så mycket bättre än Niks.

Aha...tack än en gång🙂

Okej, det kanske man kan. Jag har aldrig fördjupat mig i området och vet egentligen inte vad det är för effekt.

Som redan sagts så passar hon in i miljön. Kaxigt och rufft. tyvärr är inte jag rätt person att bedöma den här typen av bilder då jag bl a inte förstår vitsen med de uppknäppta byxorna! Bra genomför är det hur som helst :) 

Tack Mona, att det är väl genomfört är viktigast för mig🙂

Anledningen till dom uppknäppta brallorna har jag ingen aning om. Men jag antar att det var för att dom annorlunda trosorna inköpta för denna session skulle komma till sin rätt i hennes ögon. 

Mitt önskemål var bara en tuffare typ av klädsel och sminkning och det kan man väl säga att jag fick🙂

Det uppknäppta är ju för att få en tuffare outfit helt enkelt. Om man gillar det är ju högst personligt. Bilderna är kalasbra oavsett :) 

1 timme sedan, Mona sade:

Det uppknäppta är ju för att få en tuffare outfit helt enkelt. Om man gillar det är ju högst personligt. Bilderna är kalasbra oavsett :) 

Tack, det glädjer mig🙂

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Härliga bilder i fin miljö! Kollar mer sen. Nu mobilen

Tack så mkt Hasse🙂

Snyggt jobbat Cope, ven om det kanske inte heller är mitt område denna typ av bilder, men ni har fått fram väldigt bra bilder. De svartvita vinner för min del!:)

Tack Jens, det är inte mitt område heller. Men jag vill gärna lära mig att ta kontroll över det så det blir lika naturligt och bekvämt för mig som att fota landskap. Med det i bakhuvudet så lär jag väl få öva i princip varje dag i en sådär 7 år eller nåt :D

9 timmar sedan, Cope sade:

Tack Jens, det är inte mitt område heller. Men jag vill gärna lära mig att ta kontroll över det så det blir lika naturligt och bekvämt för mig som att fota landskap. Med det i bakhuvudet så lär jag väl få öva i princip varje dag i en sådär 7 år eller nåt :D

Åja, du är en god bit på väg och när du bestämmer dig för nåt så lyckas du garanterat med det! Tycker det är imponerande att du gått från landskap till modellfoto, det är ju inte helt närbesläktat precis...!:thumbsup:

7 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Åja, du är en god bit på väg och när du bestämmer dig för nåt så lyckas du garanterat med det! Tycker det är imponerande att du gått från landskap till modellfoto, det är ju inte helt närbesläktat precis...!:thumbsup:

Ja, jag hoppas verkligen att jag kommer lyckas bemästra det och känna mig bekväm med det så småningom :)

Hehe, nä...dessa två områdena ligger väl ganska långt ifrån varandra om man säger så :)

Det är Jason Lanier som har styrt in mig på detta. Iaf när det gäller modellfotografering i övergivna miljöer :)

Och för vanlig modellfotografering så är det väl till största delen Craig Becktas fel :)

6 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

De blev ännu bättre på datorskärmen :)  Vilken härlig miljö och modellen har en skön attityd. Du börjat få snits på detta svåra redan

Tack så mkt för det Hasse. Kul att höra :)

44 minuter sedan, lillepv sade:

Nu när jag kollat in bilderna igen tycker jag nog åttan sticker ut lite extra.

Tack ännu en gång 🙂