Jump to content
Mona

Monas sparvuggla!

Recommended Posts

Precis som Rolf så har jag också både hört och sett den numera kända sparvugglan! Ja, den är så känd att det kommer folk ändå från Danmark för att se den! Klart jag också åkte dit, och med lite tur också fick se den!

1.

_DSC1809_2048px.jpg

2.

_DSC1819_2048px.jpg

3. Nyfångad mus! Gillar hur man ser morrhåren på den stackars musen! Naturen är grym, men det är äta eller ätas som någon sa..

_DSC1831_2048px.jpg

4. Skulle vara intressant att veta hur många möss som ligger i det boet! Fint regnskydd har den skaffat sig också :) Tyvärr är grenen i förgrunden en störande moment, men det gick ju inte att börja såga ner skogen :P 

_DSC1846_2048px.jpg

5. I'm watching you...

_DSC1864_2048px.jpg

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Varje bild är ett konstverk i sig. :) Nu tar du sågen och går dit igen och sågar bort grenen. Underbar bild men regnskydd o allt.

Tack Todde! Även om jag tar med mig sågen nästa gång så når jag inte upp :lol: Jag gjorde faktiskt ett gott försök att trolla bort grenen, men blev till sist inte nöjd, så jag satte tillbaka den!

43 minuter sedan, Martin sade:

4:an är ju verkligen kalas alltså! Ja - de andra också

Tack Martin!

31 minuter sedan, Rolf sade:

Fina bilder allihop Mona. Synd att grenen är i vägen i fyran, trean vinner med en svanslängd.

Tack Rolf! Kan du såga ner grenen?! :P 

26 minuter sedan, Cope sade:

Jättefina bilder från början till slut. Men fyran blir nog vinnare då den är av det lite annorlunda slaget:wub:

Tack Conny! Ja, i den bilden får man en liten uppfattning om hur stor liten ugglan är :) 

19 timmar sedan, Mona sade:

Tack Todde! Även om jag tar med mig sågen nästa gång så når jag inte upp :lol: Jag gjorde faktiskt ett gott försök att trolla bort grenen, men blev till sist inte nöjd, så jag satte tillbaka den!

Oups! Bli vän med en lång person! :) Visa den, jag tror att du är lite för självkritisk här.

1 timme sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jädrans vilka fina bilder ni har tagit på den lilla söta ugglan. :wub: I stället för att såga ner grenen kan ni be ugglan kom hem till mig så har jag säkert något lämpligt träd den kan sitta i. :P

Du får locka med ett regnskydd som är transparent så kommer den nog... :) Eller kanske en snygg sittpinne utanför hålet...

14 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Superfina bilder, jag bortser från grenen och väljer bild fyra som vinnare tillsammans med femman, resten på andra plats, mycket fina paparazzibilder av kändisugglan!:thumbsup:

Tack så hjärtligt Jens :) 

4 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jädrans vilka fina bilder ni har tagit på den lilla söta ugglan. :wub: I stället för att såga ner grenen kan ni be ugglan kom hem till mig så har jag säkert något lämpligt träd den kan sitta i. :P

Tackar så mycket Himma :) Du kan ju få låna den en dag eller två, då hinner vi såga ner grenen :P 

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Oups! Bli vän med en lång person! :) Visa den, jag tror att du är lite för självkritisk här.

Ja, jag är självkritisk, jag vet! Så kritisk att jag tyvärr inte sparade försöket :(