Jump to content
Mona

Min kompis!

Recommended Posts

Tack Conny, Jens, Rolf och Thomas :) 

Så olika vi tänker! Jag ville verkligen ha med ljuset för att öka mysfaktorn :) Däremot störde jag mig lite på tavlan, men det gick inte att trolla bort den hur jag än satte mig. Nu var det inget direkt seriöst porträttfotograferande, utan mer en minnesbild från en trevlig lunch. Övade också med nya lilla blixten, en Godox V350. Precis lagom storlek för Sonyn. Första bilden är utan blixt, andra med. Tycker jag fick till blixtljuset skapligt. Börjar få liiiite kläm på det nu. Problemet är bara att komma ihåg det från gång till gång...:smiley-angelic002:

_DSC1752_2048px.jpg

lika avslappnat och fint porträtt här. Du har fått till blixtljuset väldigt bra!
Jag tycker inte tavlan stör så mycket, då var den skarpa ljuspricken från ljuset mer störande.

Tack igen Rolf! I andra bilden är ljuset släckt :P  

Klicka gärna upp bilderna i eget fönster för att se skärpan i ögonen! Första bilden är inte alls efterskärpt. Andra bilden ytterst lite. Älskar min Sigma Art 50/1,4 :wub:

4 minutes ago, Mona said:

Tack igen Rolf! I andra bilden är ljuset släckt :P  

Klicka gärna upp bilderna i eget fönster för att se skärpan i ögonen! Första bilden är inte alls efterskärpt. Andra bilden ytterst lite. Älskar min Sigma Art 50/1,4 :wub:

Jag noterade det, det var i första bilden jag menade.

Klickar alltid upp bilderna i LB!

Just nu, Rolf sade:

Jag noterade det, det var i första bilden jag menade.

Klickar alltid upp bilderna i LB!

Jo, det förstod jag! Ja, alltid i LB, men kvaliteten blir ännu bättre om man klickar upp bilden ytterligare en gång i eget fönster från LB.

14 minuter sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag tycker att det senaste blev bättre när handen kom bort från ansiktet, och hudtonerna är lite mörkare. :thumbsup::thumbsup:

Tack Thomas! Roligt att höra dina tankar kring bilderna :) 

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Jag kan inte bedöma ett porträtt men tycker den med blixt blev bättre. :)

Tack Todde!

13 minuter sedan, Cope sade:

Precis lika bra porträtt i andra bilden....kul att du också är igång och blixtrar👍👍

Tack Conny! Ja, jag kämpar på :P 

2 minuter sedan, Mona sade:

Tack Todde!

Tack Conny! Ja, jag kämpar på :P 

Riktigt snyggt! Gillar du Godoxblixtarna? Har sett ganska mycket reklam för dem och funderar på att utöka kameratillbehören :)

4 minuter sedan, Martin sade:

Riktigt snyggt! Gillar du Godoxblixtarna? Har sett ganska mycket reklam för dem och funderar på att utöka kameratillbehören :)

Det lilla jag använt dom så tycker jag dom är bra. Finns ju en modell större än den jag har, och kanske man skulle satsa på den om man vill ha lite mer kräm någon gång. För min del räckte denna just nu till mina behov av upplättningsblixt. Gör sig bra på Sonyn då den är väldigt liten och behändig. Går ner i handväskan :P Behöver man mer studioljus så är AD200 den som många kör med. En sån som Conny nyss köpt. Jag har även den lilla sändaren X1T. Även den finns i större modell. Så ja, jag rekommenderar Godox!  

Martin! Det finns två varianter av 350. Den jag har är en V350 med ett lithiumbatteri. Det är att rekommendera då den blixtrar med full kraft ända tills det tar slut. Med AA batterier så minskar styrkan allt eftersom. Tror min håller ca 600 exponeringar på en laddning.

2 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Granna bilder på en granner grebba. :thumbsup:

Tackar tackar :) Ja, hon är så otroligt fotogenisk! Ja, du vet ju :)