Jump to content
ToddeSwe

Photogrist Photomagasin

Recommended Posts

Väldigt fina bilder! Om man klickar på länken inne på sidan så kommer det upp bilder tagna uppifrån. Misstänker skarpt att dessa är tagna på döda insekter. Många av dessa extrema närbilder är på döda insekter där man kan stacka i lugn och ro. 

Kanske du kan köpa närbildslinser och sätta på ditt macro för att komma ännu närmare om du vill ha extrema bilder? 

10 minuter sedan, Mona sade:

Väldigt fina bilder! Om man klickar på länken inne på sidan så kommer det upp bilder tagna uppifrån. Misstänker skarpt att dessa är tagna på döda insekter. Många av dessa extrema närbilder är på döda insekter där man kan stacka i lugn och ro. 

Kanske du kan köpa närbildslinser och sätta på ditt macro för att komma ännu närmare om du vill ha extrema bilder? 

Visst är dom fina, så närbildslinser är bättre än ringar? Tänkte även på en makro-släde? Men det får bli sen någon gång. :) Men jag gillar detta skarpt.

10 hours ago, ToddeSwe said:

Visst är dom fina, så närbildslinser är bättre än ringar? Tänkte även på en makro-släde? Men det får bli sen någon gång. :) Men jag gillar detta skarpt.

Jag har en Raynoxlins som jag känner mig nöjd med.

6 timmar sedan, lillepv sade:

Jag har en Raynoxlins som jag känner mig nöjd med.

En sådan här eller liknande? : https://www.scandinavianphoto.se/produkt/4131853/raynox/dcr-250-macro-snap-on-universal-52-67mm?gclid=Cj0KCQiAw5_fBRCSARIsAGodhk-nJf9dZpdBKBYP_hHX9eSDhB-HOWzuv3r2-vhx7z-WItORETHJNOEaAvnaEALw_wcB#fo_c=2521&fo_k=a22e425c1602efa56aee48fc1d0c51da&fo_s=gplase

Sätter du den på ditt makro då?

Hade varit skoj om du kunde posta något extrembild här för att visa...

1 hour ago, ToddeSwe said:

Exakt en sådan brukar jag ha på mitt macro.Man kan han den på andra objektiv också man ändrar närgränsen nämligen.

1 timme sedan, lillepv sade:

Exakt en sådan brukar jag ha på mitt macro.Man kan han den på andra objektiv också man ändrar närgränsen nämligen.

Jag började ju med sådana på mitt 24-70 för att se om makro var något jag skulle satsa på.

Skulle du kunna posta två bilder där den ena med makrot utan linsen och en bild på samma objekt med linsen på?! Spelar ingen roll vad det är bara man ser skillnaden.