Jump to content
Mona

Gravidfoto

Recommended Posts

Förra veckan fick jag följa med den kända bröllopsfotografen Benny Ottosson och väninnan Mrs L på en gravidfotografering i en gammal ruin i Uddevalla. Klänningen har Mrs L sytt. Hon syr och säljer många klänningar till olika slags fotograferingar och fotografer :) Tyvärr var vädret inte det bästa då det kom skurar om vart annat. Bennys softbox blåste omkull och gick sönder, så det var långt ifrån optimalt läge. Men blixten höll som tur var. Jag fick lite chans att ta egna bilder också, detta är en av två som jag blev nöjd med. 

_DSC1561.jpg

Tack Todde och Rolf :) 

Ja, det är synd att hela ruinen är nedklottrad, men jag stör mig inte så mycket på det i den här bilden trots allt. Medeltidstemat och det urbana i en härlig mix!

Nu ser jag en sak jag har missat i bilden.... får se om ni tänker på det :P  

Tack killar, kul att den gillas :)

Gravidfotografering är just nu väldigt inne, men en genre som egentligen inte alls är mitt område, men kul att prova nya saker.

Mycket riktigt, det är handen på magen som jag glömt att ljusa upp, och mörka ner den högra. Blixten stod till höger och träffade mer den högra sidan.

Den lilla detaljen missade jag helt och hållet :)

Ser att ni hade rök också. Jag har beställt små rökprylar och som ska användas till kommande projekt. Vad hade ni för något, visade han det??

On 2018-11-10 at 10:00 PM, Cope sade:

Den lilla detaljen missade jag helt och hållet :)

Ser att ni hade rök också. Jag har beställt små rökprylar och som ska användas till kommande projekt. Vad hade ni för något, visade han det??

Nu har du ju redan fått svaret via en annan kanal var man kan köpa dom :)  Om han köpt därifrån vet jag inte, men det är troligt.

renifoam.se

On 2018-11-16 at 9:13 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Otroligt läcker bild. Superbra jobbat Mona. :star:

Tack så mycket Himma :)