Jump to content
Farsta (Hasse)

Kamerahusråd

Recommended Posts

8 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Sen skrev du nog lite fel, gå över till Canon är det ju som gäller, inte tillbaka till Nikon...:y15::DB)

Eller Sony kanske :P 

On 2018-11-16 at 6:26 AM, Jens Nilsson sade:

Ja den  ser ju ut att prestera väldigt bra, så du bör ju helt klart ge den lite tid! :thumbsup:

Sen skrev du nog lite fel, gå över till Canon är det ju som gäller, inte tillbaka till Nikon...:y15::DB)

On 2018-11-16 at 2:51 PM, Mona sade:

Eller Sony kanske :P 

Som jag ser det finns det tre alternativ att gå tillbaks till och det är Nikon, Nikon eller Nikon.:lol:

21 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Som jag ser det finns det tre alternativ att gå tillbaks till och det är Nikon, Nikon eller Nikon.:lol:

Ja men det vore ju att gå väääldigt långt tillbaks...-_-

Skulle ljuga om jag inte sa att jag saknat Nikon lite. Hade ett bra flöde från fototillfälle till rawbehandling. Bilderna var alltid fina.Istället har jag sett Rob Treks utmärkta Youtubefilmer om hur man ställer in nya kameran. En myriad av alternativ. Men till slut hoppas jag att allt är inställt just för mig. Jag bytte ju främst för smidigare hus och framför allt mindre optik. 

Måste säga det känns ganska bra. Utifrån hur jag fotar rätt byta. Fotar sällan natur och sällan saker som rör sig ( med rätt optik klarar den väl också det). Upplever bildkvalitén likvärdig med Nikon D5300 som jag hade tidigare - och den hade jag aldrig något skäl att klaga på. Som nu H fors. Snöblandat regn. Med zoomen 12-32 kollapsad gick den lätt in under jackan. Sen kan kan man ha en "näve" objektiv i jackfickan.  Ingen värk i nacken trots den hängt där hela dagen. Tror inte ens  jag haft med mig Nikon och dess väska under en hel dags promenad i regnet.

Sen finns det mkt smarta lösningar jag bara nosat på men finns stora möjligheter ställa in den efter ens eget huvud

rps20181209_143708.jpg

Det var ju delvis grannen som inspirerade mig. Han har en Nikon D500 och massor av fin optik. Sen han köpte en Oly M1 MK II ligger allt detta fina och samlar damm. Skall försöka hjälpa honom att kränga prylarna. Bättre den kommer till användning hos någon som värdesätter det. Han fotar ungefär som jag gör.