Jump to content
Sign in to follow this  
Rolf

Flickr försämrar villkoren.

Recommended Posts

22 minutes ago, ToddeSwe said:

Inget är gratis i livet! :)

Jag har börjat testa 500pix lite smått och det verkar trevligt. Nackdelen är att man på gratiskontot max kan ladda upp 7 bilder i veckan, men det finns vad jag vet ingen limit för hur många bilder man får ha.

Smugmug köpte nog inte Flickr för att bedriva välgörenhet, dom vill tjäna pengar. Men visst är det tråkigt för oss som vant oss vid generösa gratiskonton.

Nä, dom gjorde dom garanterat inte. Ingen bedriver välgörenhet idag känns det som. Och framförallt inte företag.

Jag håller med trots att jag inte är aktiv där. Det är tråkigt när utvecklingen går åt fel håll.

27 minutes ago, Cope said:

Nä, dom gjorde dom garanterat inte. Ingen bedriver välgörenhet idag känns det som. Och framförallt inte företag.

Jag håller med trots att jag inte är aktiv där. Det är tråkigt när utvecklingen går åt fel håll.

Jag är aktiv på Flickr men har inte slagit i 1000 bilderstaket ännu. Dock inte så långt kvar, därför jag börjat kolla på 500 pix. Är du aktiv på någon bildlagringstjänst?

Nä, har konto både på flickr och 500px men lägger aldrig upp något där. Har haft funderingar på att börja lägga upp lite på flickr en tid nu men det har inte blivit av ännu :)

Förresten, jag har konto hos viewbug också men har noll aktivitet där också :)

https://www.viewbug.com/

Trist med begränsningar, själv har jag långt kvar till 1000 då jag inte är så aktiv där. Hars tyvärr inget bra förslag heller som alternativ.

1 minut sedan, Rolf sade:

Viewbug verkar väldigt lika 500 pix i alla fall när det gäller begränsningar för gratiskontot.

Okej, jag har ingen koll på deras villkor. Jag blev medlem där då Mona och Eva tipsade om det för flera år sedan :)

14 timmar sedan, Rolf sade:

Jag har börjat testa 500pix lite smått och det verkar trevligt. Nackdelen är att man på gratiskontot max kan ladda upp 7 bilder i veckan, men det finns vad jag vet ingen limit för hur många bilder man får ha.

Jag har kört det ett tag och det är en störande låg siffra med antal uppladdningar per vecka. Flickr är nog den bästa sett till hur mycket plats man får även efter dessa nya regler. 

Jag kan nog sortera bort 100 bilder från när jag började. Och jag har laddat upp ca 800 bilder under de pren jag har fotat. Kan man inte skapa flera konton ned olika mejl bara?! 😏

Klart man kan skaffa fler konton med olika mejladresser, den tanken har slagit mig också men jag är som sagt inte i taket ännu och när jag är det skall jag börja med att gallra ur de äldsta bilderna så får vi se, jag kollar även på andra tjänster än Flickr.

Oj hade visst 1800 bilder. Mkt går att ta bort och en stor del av dessa är när mobilen stod på auto back up till flickr. Tja 500 kr är väl inte så mkt för den som använder tjänsten mkt. Dock inget för mig. 

29 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Oj hade visst 1800 bilder. Mkt går att ta bort och en stor del av dessa är när mobilen stod på auto back up till flickr. Tja 500 kr är väl inte så mkt för den som använder tjänsten mkt. Dock inget för mig. 

Inte för mig heller. Gratis är gott!

Det jobbiga med flera konton är ju att man tappar eventuella följare och säkert en del man följer också....

Det finns en sajt som heter flickriver också såg jag för ett par år sedan🙂

1 minut sedan, Rolf sade:

Flickriver är väl associerad till Flickr för jag hittar mina bilder där.

Aha....det visste jag inte😳

Vet inte hur du ser på mobilen hur många bilder du har men vid datorn står det till höger när du visar din photostream.