Jump to content
Cope

Jag, en modell, onkel Nikon och en övergiven fabrik i Osby. Del 2...

Recommended Posts

Då har jag äntligen spakat klart dom sista bilderna från denna session. Det är en jäkla pill med sån här typ redigering men det är roligt att lära sig nåt nytt :)

Hon bytade tröja medans jag flyttade blixtar mm till en annan del av fabriken. En del av bilderna är från samma råfil fast med olika beskäring och kanske även i svartvitt.

Nu ska ni slippa porträtt mm under en månads tid. Det vågar jag nästan lova då nästa sväng inte går av stapeln förrän i slutet av November :)

1.

_8506495.jpg

2.

_8506524.jpg

3.

_8506524.jpg

4.

_8506530.jpg

5.

_8506537 1.jpg

6.

_8506537.jpg

7.

_8506542 1.jpg

8.

_8506542.jpg

9.

_8506593 1.jpg

10.

_8506644 1.jpg

11.

_8506644.jpg

12.

_8506696.jpg

Tack så hjärtligt för titten.....

_8506524 1.jpg

Riktigt väl utfört, då både fotograferingen och redigeringen!!

Skall jag välja ut några av de jag tycker sticker ut så blir det 5, 7, 9 och 10. Snyggt jobbat Cope :wub:

1 timme sedan, Rolf sade:

Riktigt snyggt fotat och spakat. Favoriter blir de lite mer tajta porträtten.

Tack så mkt :)

Ska jag vara ärlig så blir dom mina favoriter också. Hon ville gärna ha miljöbilder och jag ville ha porträtt så vi jobbade så att båda skulle bli nöjda och glada :)

1 timme sedan, Mathias sade:

Riktigt väl utfört, då både fotograferingen och redigeringen!!

Skall jag välja ut några av de jag tycker sticker ut så blir det 5, 7, 9 och 10. Snyggt jobbat Cope :wub:

Tack så mkt Mathias :)

Jag har dammsugit youtube och gottat ner mig i diverse guider i flera månader. Det har blivit mkt Jason Lanier angående fotograferandet och bla  Craig Becktas redigeringstips :)

19 minuter sedan, Fredrik H sade:

Tjusigt Conny. Då har du kontroll över att fota människor på stan oxå 👍😁

Tack Fredrik🙂

Haha...det vete f-n om jag har🙂 Det jag har pysslat med här är roligt, riktigt roligt och det kan nog inte jämföras med streetphoto i mina ögon🙂

Det här går ju kanonbra Conny. När jag skriver det här så har du säkert starta upp en professionell fotostudio och har ett helt stall med modeller att tillgå. Det är du värd. Håller med flera andra om bild 10 men där är en störande ljuspunkt ovanför huvudet som drar ner betyget en smula. :star: 

Tack så himla mkt Himma för din härliga kommentar🙂

Jag har ju studerat detta sjukt länge och väl, därför är det extra roligt att jag inte är ute och reser i mina första försök.

Den ljuspunkten släcker jag lätt. Tror det är ett fenomen från speedlighten som står bakom henne för att belysa håret🙂

Tack så mkt för den kommentaren Odie. Den värmer gott i höstmörkret🙂

Absolut, det ska jag hälsa henne. Det blir hon garanterat glad över att höra🙂

Efter dom första trevande bilderna så har ni nu kommit igång riktigt bra i denna serien! Allt känns mycket mer avspänt. Tror att även min favvo blir nr 5,  men 10 och 11 är också kanoners. Gillar att du har satt bakljus på håret. Bra jobbat Conny :)

Tack Mona, kul att höra🙂

Ja, efter några bilder slog det mig att jag skulle försöka belysa håret  bakifrån med en speedligt i slavläge. Det är mkt att tänka på men himla roligt när man til slut reder ut problemen, inställningarna och allt som nu kan dyka upp och ställa till det🙂

Vi har tidigarelagt nästa session till måndag i nästa vecka och då ska vi vara på Skäralid där höstlöven ska bli en del av bilderna.

Det får jag hoppas. Jag har ju aldrig blixtrat med studioblixt utomhus så det ska bli lite spännande :)

Ja, du har ju tyvärr en bit att åka så jag förstår att du inte åker dit i onödan :)

Tack så mkt Jens🙂

Hehe...nja...jag ska inte sadla om helt och hållet. Tänkte bara försöka bemästra modellfotografering och ha det som ett komplement  till landskapen🙂