Jump to content
Sign in to follow this  
Odie (Thomas)

Stjärtmes vid Stureholm

Recommended Posts

För någon dag sedan var jag vid Stureholms våtmark, inte mycket vatten i dammarna så det var glest med vadare, men en liten flock med Stjärtmesar och några blåmesar kom och hälsade på.

1.

DSC_6522_1200.thumb.jpg.75bcecc9f636b38caf63e930b34eef57.jpg

2.

DSC_6563_1200.thumb.jpg.b4128a05c4e74f527aa748476340b8f2.jpg

3. Och en bonus fågel.

DSC_6603_1200.thumb.jpg.ab11297c553bd7cae0b4509bc88cdf42.jpg

1 minute ago, Odie (Thomas) said:

Tack Rolf! det finns en liten röd gren bakom rödhaken, den var jag ute igår och plockade bort inför nästa foto exkursion :ph34r::D

Inget fel i att städa lite! :D

Snyggt! Stjärtmesen har jag fortfarande inte sett... möjligen svishade den förbi i en skog vid ngt tillfälle men gick så snabbt så jag vet egentligen inte. Dock den enda jag kan tänka mig att det var.

Kungsfågel fick jag första bra obsen på igår. Dock död (sannolikt utmanat vårt fönster lite väl offensivt). 

10 hours ago, Martin said:

Snyggt! Stjärtmesen har jag fortfarande inte sett... möjligen svishade den förbi i en skog vid ngt tillfälle men gick så snabbt så jag vet egentligen inte. Dock den enda jag kan tänka mig att det var.

Kungsfågel fick jag första bra obsen på igår. Dock död (sannolikt utmanat vårt fönster lite väl offensivt). 

Tack Martin! jag har inte heller fått tillfälle att fota Stjärtmesen tidigare, men nu var där några stycken på lagom avstånd, men de är några snabba rackare så det gäller att hänga med i svängarna.:D

Jag var på årsmöte i KOF (Kullabygdens Ornitologiska Förening) och där har några medlemmar inventerat Brandkronad kungsfågel i mina trakter, på KOFs hemsida där finns lite generella tips om var och när de är lättast att hitta. http://www.kof.nu/forskning/arter/brandkronad/bkupprop.html

On 10/22/2018 at 8:18 PM, Cope said:

Klockrena bilder hela högen:wub:

On 10/22/2018 at 11:33 PM, Farsta (Hasse) said:

Toppenbilder. Gillade kanske sista mest om jag måste välja någon

Tack mina vänner ! kul att dom gillades. :)

Vilka duktiga fågelfotografer det finns i forumet. Man vågar ju nästan inte lägga in några fåglebilder. Snyggt, skarpt och fin bakgrund. Enastående

2 minutes ago, Whynot said:

Vilka duktiga fågelfotografer det finns i forumet. Man vågar ju nästan inte lägga in några fågelbilder. Snyggt, skarpt och fin bakgrund. Enastående

Tack så mycket! för den väldigt fina kommentaren. :D