Jump to content
ToddeSwe

Mina signaturer

Recommended Posts

Har knåpat med dessa några dagar nu men har väl bestämt mig för nr 1. Ingen av dom förutom 1:an är väl egentligen färdiga utan mer skisser och prover.

1.

1441039805_Svart_Notera2Signatur.thumb.png.12878ceffd15f3939023dbd50bf4e970.png

2.

SvartSignPhotography.thumb.png.60b21c0508830569032af3e89bd03d09.png

3.

1644945345_SvartSignTorbjrnAronssonfotograf_klar.thumb.png.72205d3f82a68319b26efc1e7d249ed2.png

4.

SvartSign_klar.thumb.png.9f07fdefaaab20458420e2e62f56d512.png

Tror jag gillar namnteckningen som du gjort själv(?) och där PHOTOGRAPHY alt FOTOGRAF står under med smal och mindre text. I dina exempel tycker jag undertexten är för stor. Den tar bort fokus från ditt namn.

3 timmar sedan, Mona sade:

Tror jag gillar namnteckningen som du gjort själv(?) och där PHOTOGRAPHY alt FOTOGRAF står under med smal och mindre text. I dina exempel tycker jag undertexten är för stor. Den tar bort fokus från ditt namn.

Tack den gillar jag ju också, men jag får inte till det undertill. :) Ska trixa vidare med den lite till så får vi se...

Testade nyss men den syns så dåligt, både min namnteckning och den andra undertill. Får fundera vidare!

41 minuter sedan, Mona sade:

Har du gjort namnteckningen som en pensel?

Nej jag har den som en png bild som jag använder när jag exporterar bilderna från Lr.

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Nej jag har den som en png bild som jag använder när jag exporterar bilderna från Lr.

Okej! Jag gör alltid min av en pensel i PS eftersom jag ändå alltid tar in bilderna i PS och gör den sista redigeringen där.

49 minuter sedan, Mona sade:

Okej! Jag gör alltid min av en pensel i PS eftersom jag ändå alltid tar in bilderna i PS och gör den sista redigeringen där.

Jag började använda Lr för att hålla ordning på mina bilder. Då visste jag inte att man kunde använda det till att redigera. Det kom lite senare, så av gammal vana så avslutar jag alltid i Lr för att ha ordning o reda på mina foton så dom hittad lätt  med ett nyckelord. 😃

Försökte sätta in min logga i LR, men fick den inte att sitta där jag ville, iaf inte om man använde en .png. Den ville bara fastna på någon av LR utvalda 9 platser. Hade velat flytta in den en aning fån kanten och några pixlar upp. Undrar om jag gör fel...

8 minuter sedan, Mona sade:

Försökte sätta in min logga i LR, men fick den inte att sitta där jag ville, iaf inte om man använde en .png. Den ville bara fastna på någon av LR utvalda 9 platser. Hade velat flytta in den en aning fån kanten och några pixlar upp. Undrar om jag gör fel...

Du kan ange ett värde manuellt för att sätta den där du vill när du redigerar din signatur i Lr. 

19 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Du kan ange ett värde manuellt för att sätta den där du vill när du redigerar din signatur i Lr. 

Hittar inget där jag kan flytta...

18 timmar sedan, Mona sade:

Hittar inget där jag kan flytta...

Kolla här:

1245643029_Klippbordsbild(1).thumb.jpg.7b71d2bc379b67ab949904428d188d91.jpg

Vid indrag vågrät och lodrät kan du skriva in värden eller dra i spaken.

1247728743_Klippbordsbild(2).thumb.jpg.8afbbd29f191868e575ed32871f322ee.jpg

Snyggt! Gillar trean mest, skulle dock ha gjort texten under din signatur liiite mindre. Eventuellt en annan font då den känns för vanlig. Annars snyggt :D Gillar verkligen kompostionen av namnet under där. :) 

6 minuter sedan, malinhalvarsson sade:

Snyggt! Gillar trean mest, skulle dock ha gjort texten under din signatur liiite mindre. Eventuellt en annan font då den känns för vanlig. Annars snyggt :D Gillar verkligen kompostionen av namnet under där. :) 

Tack för input, jag kan inte använda min egen namnteckning för den syns inte så bra som Nr 1. Jag har ändrat på 1:an lite, dragit in på mellanrummen lite. :)

3 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Kolla här:

1245643029_Klippbordsbild(1).thumb.jpg.7b71d2bc379b67ab949904428d188d91.jpg

Vid indrag vågrät och lodrät kan du skriva in värden eller dra i spaken.

1247728743_Klippbordsbild(2).thumb.jpg.8afbbd29f191868e575ed32871f322ee.jpg

Tack! Tyckte jag drog i alla reglage i går, men det gjorde jag tydligen inte :D