Jump to content
Sign in to follow this  
Ove555

Annan himmel.

Recommended Posts

Tycker det är roligt att trixa med bilder i redigeringsprogram. Men jag vet inte om man kan anse det vara helt okej att förändra originalbilderna så här mycket, lägga ut dem och kanske få folk att tro att det var sådan himmel när bilden togs... Men på flickr tycker jag det ser ut som det finns väldigt många bilder som är mer eller mindre manipulerade...

Tycker man bestämmer själv hur man gör här, du skapar ju dina bilder som du vill ha dom. Man ser så mycket överredigerat på vissa sidor som är jättefint gjort och man bara gapar över hur snyggt det är. I dag så görs fotot lika mycket hemma på datorn som när du trycker av och tar fotot.

Hade du valt en himmel med vanliga stora moln så hade jag inte ens funderat på om dom var äkta eller inte. :)

Det är skillnad på att vara fotograf och bildskapare som jag har hört erkända fotografer säga :)

För egen del tycker jag det inte är fel att skapa en bild så länge man inte påstår sig ha skapat den i kameran.

Tack för era svar! Intressant att ni skrev vad ni tycker om det här.

Lärde mig det här med att byta himmel på en bild så sent som i fredags, så antar att jag kan bli något säkrare på det. Om jag gjort himlen ljusare och minskat opaciteten hade det nog sett mer verkligt ut...