Jump to content
Cope

Signaturer!

Recommended Posts

Ni som brukar sätta dit er signatur på era bilder. Köpte ni dom eller gjorde ni dom själva??

Ni som köpte, var gjorde ni det??

Har nu suttit i flera timmar och följt den ena skitguiden efter den andra och det blir helt enkelt inte bra. Så nu tänkte jag öppna plånboken :)

Jag tror jag hittade sajten där man kan beställa sin signatur. Men jag fattar f-n inte hur man ska göra för att beställa en:angry:

Som jag uppfattar det så kan man inte välja font eller se hur det blir innan man måste lägga sin order....

https://photologo.co/

1 timme sedan, Cope sade:

Som jag uppfattar det så kan man inte välja font eller se hur det blir innan man måste lägga sin order...

Du har förstått det hela rätt. Sedan vet jag inte vad font är, men du har trettio dagar på dig att bestämma dig om du är nöjd eller inte, (som jag förstod  det) och du får ändra dig en gång, utan extra kostnad. På den andra frågan är svaret att bara följa instruktionerna. Ganska simpelt, (tycker jag).

27 minuter sedan, Mr.T sade:

Du har förstått det hela rätt. Sedan vet jag inte vad font är, men du har trettio dagar på dig att bestämma dig om du är nöjd eller inte, (som jag förstod  det) och du får ändra dig en gång, utan extra kostnad. På den andra frågan är svaret att bara följa instruktionerna. Ganska simpelt, (tycker jag).

Bra...då har jag fattat rätt :)

Font är väl ett annat ord för teckensnitt om jag inte har missuppfattat allt :)

Hmm, du menar att det är simpelt att följa instruktionerna i guiderna på youtube för att göra egna signaturer?? Det tycker iaf inte jag :)

44 minuter sedan, Cope sade:

Hmm, du menar att det är simpelt att följa instruktionerna i guiderna på youtube

Nej, det menade jag inte, för då hade min signature inte sett ut sådan som den gör 😉.Vad jag avsåg var att det är jättelätt att beställa en, jag tolkade det som att du tyckte det var svårt.

16 minuter sedan, Mr.T sade:

Nej, det menade jag inte, för då hade min signature inte sett ut sådan som den gör 😉.Vad jag avsåg var att det är jättelätt att beställa en, jag tolkade det som att du tyckte det var svårt.

Hahaha.....då missuppfattade vi varandra :)

Det var guiderna jag tyckte var svåra att följa och att beställningen var enkel att göra. Jag tyckte bara det var konstigt att man ska behöva köpa grisen i säcken då man inte vet hur den kommer se ut innan man trycker på köpknappen :)

Photologo är snygga, men det är inte så svårt att göra en i PS heller. Jag har gjort min som en pensel, så det är bara att trycka dit den på bilden :) 

17 timmar sedan, Mona sade:

Photologo är snygga, men det är inte så svårt att göra en i PS heller. Jag har gjort min som en pensel, så det är bara att trycka dit den på bilden :)

Jag tycker det är skitsvårt då guiderna jag har hittat inte är lika förklarliga som när tex Gavin gör en guide :(

Men jag ska ta mig en titt på det igen vid nåt tillfälle. Men om det blir som en pensel det vete tusan :)

Den är riktigt fin. Meddelade du dom att du ville ha den lite extra kurvig eller?

Och hur monterar du den, är det också med en pensel?

Jag funderar också på om det är enkelt att ändra storlek samt färg på den??

18 hours ago, Cope said:

Den är riktigt fin. Meddelade du dom att du ville ha den lite extra kurvig eller?

Och hur monterar du den, är det också med en pensel?

Jag funderar också på om det är enkelt att ändra storlek samt färg på den??

När jag beställde tror jag inte att det fanns några sådana alternativ som det finns nu!

Jag klistrar in den som en vattenstämpel i Lightroom.

Storleken bestämmer jag i Lightroom, färg har jag inte koll på men du får en svart och en vit logga när du köper (var i alla fall så när jag beställde)

Toppen, Tack för infon. Har lovat mig själv att göra ett eller några försök till innan jag eventuellt köper en färdig :)

On 2018-09-29 at 6:09 PM, Cope sade:

Ni som brukar sätta dit er signatur på era bilder. Köpte ni dom eller gjorde ni dom själva??

Ni som köpte, var gjorde ni det??

Har nu suttit i flera timmar och följt den ena skitguiden efter den andra och det blir helt enkelt inte bra. Så nu tänkte jag öppna plånboken :)

Jag köpte mig en till slut, men dom ni har sett före den jag har idag gjorde jag i Ps och sedan sparade ner och lade in som en signature i Lr.

Egentligen skrev jag bara mitt namn på en transparent bakgrund.

Jag har försökt att skanna av min namnteckning från papper och använda den men det har jag inte lyckats med ännu så bra.

MEN i skrivande stund så gör mitt syskonbarn ett par logos till mej, hon frågade mej om hon fick. Hon ska även snickra ihop en hemsida. :)

150:- gav jag förresten för min signature genom Viewbugs hemsida.

Kolla vad jag knopade ihop ikväll. Inte klar men jag är förvånad över min Ps kunskaper så här långt.

Kolla nedersta hörnet!

_6106204-Redigera.thumb.jpg.0c84df6389173a896e8437e21fdce9b2.jpg

On 2018-09-30 at 6:16 PM, Mathias sade:

Jag skickade efter min hos Photologo för ett bra tag sedan och blev nöjd med den. 

Mathias-Skog-black-high-res.thumb.jpg.9ecfc395abc3e7555d0ff6fd9ffa0ad4.jpg

Den är ju grymt snygg!

20 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Kolla vad jag knopade ihop ikväll. Inte klar men jag är förvånad över min Ps kunskaper så här långt.

Kolla nedersta hörnet!

_6106204-Redigera.thumb.jpg.0c84df6389173a896e8437e21fdce9b2.jpg

Snyggt jobbat Todde:thumbsup:

Vilken guide hade du till grund för ditt arbete??

7 minuter sedan, Cope sade:

Snyggt jobbat Todde:thumbsup:

Vilken guide hade du till grund för ditt arbete??

Ingen alls :) SÅ jäkla duktig har jag blivit på Ps nu! he he he

Här kommer dagens omarbetade version:

_6106204-Redigera-2.thumb.jpg.772028ac5392063eaaa6f404dde80eac.jpg

DSC_7932.thumb.jpg.4bd13ac1be1826cc8f205dd70abbd663.jpg

Skitsnyggt.....du har blivit en jäkel på PS:thumbsup:

Hur får du dit den, är det med pensel eller?

Och kan du ändra färg och storlek på den??

Och vad heter fonten du har använt?

8 minuter sedan, Cope sade:

Skitsnyggt.....du har blivit en jäkel på PS:thumbsup:

Hur får du dit den, är det med pensel eller?

Och kan du ändra färg och storlek på den??

Och vad heter fonten du har använt?

Tack, jag trodde faktiskt inte jag skulle klara det när jag började. Men man har ju sett lite här och lite där och det räckte.

Först skannade jag min namnteckning, och sedan suddade ut bakgrunden i Ps. När det var klart så gjorde jag först en svart med typsnittet MyriadPro Regular.

Sedan så omvandlade jag texten till raster för att kunna välja bild/justeringar/inventera för att få den vit. Då ser man var man har missat när man suddade ut bakgrunden, satt med en pensel och fyllde i eller suddade ut rester som var kvar.

Storlek ändrar man ju i Lr när man gör i ordning din signatur där så ja, men färg, menar du på skriften då eller bakgrunden? Bakgrunden är transparent i mitt fall.

Just nu, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Den nya versionen är bäst och då var den första ändå inte dålig. :thumbsup:

Tack för det! :)

19 minuter sedan, ToddeSwe sade:

Tack, jag trodde faktiskt inte jag skulle klara det när jag började. Men man har ju sett lite här och lite där och det räckte.

Först skannade jag min namnteckning, och sedan suddade ut bakgrunden i Ps. När det var klart så gjorde jag först en svart med typsnittet MyriadPro Regular.

Sedan så omvandlade jag texten till raster för att kunna välja bild/justeringar/inventera för att få den vit. Då ser man var man har missat när man suddade ut bakgrunden, satt med en pensel och fyllde i eller suddade ut rester som var kvar.

Storlek ändrar man ju i Lr när man gör i ordning din signatur där så ja, men färg, menar du på skriften då eller bakgrunden? Bakgrunden är transparent i mitt fall.

Jag menade färg på skriften :)