Martin 975 Posted September 22, 2018 Metropolis by Light är ett arrangemang som anordnas i Malmö av Malmöstad (det har funnits i andra städer också). I veckan tog jag med mig dottern dit på en utflykt, lite sent för henne att vara uppe för det är ju skola dagen efter men vad gör man inte för en dotter som också ville vara med på "ljusshowen" Inte helt enkelt att få till exponering av ljusa föremål (lampor) i mörker. Vissa foton också tokhögt iso vilket syns på (bristen) på kvalitet på fotona, men å andra sidan utan det isot (3200-6400) så hade det inte blivit något alls och ibland helger medlen ändamålet 1. Dans på lina över kanalen i mörkret. 2. Här mot slutet av kvällen och ännu högre ISO 3. Sagolandet, lyrisk dotter stegar in och utforskar... 4. Annan form av sagoland 5. På Mölleplatsen hade man satt upp en kvadrat med kanske 50 feta strålkastare, som styrdes synkroniserat och som besökarna kunde få turas om att styra. De ses på den mörka himlakroppen från hela Malmö. Här strålar de upp bakom en av Malmöhus Slotts gamla fängelsehålor. 6. Malmöhus by Night. 7. Upplyst höst 8. Plötsligt var där en tiger... 9. Kreativt konstverk. Skulle belysas med blixt. Här utan blixt. 10. Här med blixt. 11. Kärlekens allé 12. Kollegorna på rytteriet kan man lita på. Är det någon form av tillställning med mycket folk är de där. Och kan man spexa så skall det spexas.. 13. Malmö Live by Metropolis by Light 14. Vimpelspel vid Malmölive. 15. Inte bara tigrar. Jättekaniner också. Det var lite av vad som fanns i natten... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1533 Posted September 22, 2018 Ljusfestivaler är trevligt och jag tycker du lyckats återge en del av stämningen mycket bra. Skall jag utse en vinnare blir det bild 13. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 750 Posted September 22, 2018 Jättefina bilder. Det här hade jag velat varit med om! Varit i Sthlm men det blev mer en halvmesyr. Detta ser mer påkostat ut Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 1463 Posted September 22, 2018 13-14 gillar jag skarpt! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cope 4541 Posted September 22, 2018 Härliga bilder från en härlig tillställning som jag upplever det iaf. Man borde kanske åka ner till nästa års evenemang Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2374 Posted September 22, 2018 Vilket häftigt arrangemang ni fick uppleva. Tycker du har fångat det på ett fint sätt med bild 13 i topp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fredrik H 818 Posted September 22, 2018 Suveräna bilder. ❤️❤️ Quote Share this post Link to post Share on other sites
lillepv 608 Posted September 22, 2018 Fint fångat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Whynot 117 Posted September 22, 2018 Vilken fin stämning i bilderna. Inte lätt att fota med dom kontrasterna mellan mörkt och ljust med du har gjort det bra Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1178 Posted September 23, 2018 Jättefina bilder! bra jobbat, det verkar vara ett trevligt arrangemang med fina effekter Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3309 Posted September 23, 2018 Vad häftigt, måste ha varit jättekul att se. Tycker också att du dokumenterat det väl! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mona 3377 Posted September 25, 2018 Kul med ljusfestivaler! Inte alltid lätt att fånga känslan eller utan stativ, men nr 13 är verkligen super med speglingen och rörelsen i vattnet. Nr 12 gillar jag också just för att den är oskarp. Den blev lite spännande. Hoppas dottern tyckte det var kul med alla ljusen I Alingsås har de ljusfestivaler varje höst! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 975 Posted September 29, 2018 Tack alla! Ja, det blev lite liv i 12:an med sin oskärpa - först tänkte jag slänga den men sen tyckte jag ändå att det tillförde något. Kul att fler gillade den! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 990 Posted September 30, 2018 Ser ut som ett trevligt event som du fångat på ett fint sätt Quote Share this post Link to post Share on other sites