Jump to content
ToddeSwe

Yashica Portträtt

Recommended Posts

12 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Instämmer med di andra två, ettan kniper första platsen. Porträttet i andra bilden var också fint men saknar lite skärpa tycker jag, behöver inte vara knivskarpt men det ligger på gränsen i mina ögon.:)

Tack, jag har nu tagit tre liknande på min son, men alla saknar skärpan där den ska vara... har lite svårt att se när det är i fokus med den där kameran. Man har ett runt fält i mitten som ska visa när det är i fokus, men jag missar där oftast. :(

9 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Fina bilder! men jag håller med Jens skärpan är inte riktigt där i bild två, men ettan är en klar favorit :thumbsup:

Tack, nej som jag sa till Jens, har lite problem att se när det verkligen är i fokus.

8 timmar sedan, Whynot sade:

Fina foton. Gillar ettan och hur dom har ställt upp sig

Tack, dom verkar gilla att vara med på foto iaf.

Ska posta en annan bild jag tog på min pojk och flickan här när solen stod på i dörren. Kommer i en annan tråd.

31 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Ettan är toppen tycker jag. Kul med persiennskuggor men när skärpan saknas så pass så tilltalar den inte mig. Funkar det inte med autofokus och sikta på ögat?

Den där gamla analoga kameran har inte af, inte vad jag vet iaf. ...Blir också besviken för att jag inte riktigt kan se när det är 100.

2 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Och så säger dom att det var bättre förr. :D Tur att AF är uppfunnet nu.

He he he .... tror bara jag har lite problem att läsa av prismat i mitten. Det kommer nog!