Jump to content
ToddeSwe

Yashica Vattentornet

Recommended Posts

Tycker inte den bara känns platt men om du vill kan du ju prova med lite lokal kontrast på själva pelaren, håll tillbaka tallriken annars sotar skuggorna.

36 minuter sedan, Rolf sade:

Tycker inte den bara känns platt men om du vill kan du ju prova med lite lokal kontrast på själva pelaren, håll tillbaka tallriken annars sotar skuggorna.

Ska testa! :)

12 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ja den senare blev mycket bättre!:thumbsup:

6 timmar sedan, Cope sade:

Håller med dom övriga. 1.1 blev mycket bättre:thumbsup:

Tack vare Rolf så går den att använda. :) Tänkte inte ens tanken, men nu vet jag ju det också. :)

Tack :)

13 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Spännande motiv. Det här fotot hade du troligen aldrig tagit innan du började studera foto misstänker jag, man får ett bättre och mer tränat bildseende ju mer man håller på. :thumbsup:

Visst är det det, om sanningen ska fram så hade jag inte vågat. Det är sådana här vyer jag gillar, men jag har svårt att "se" dom. Men ju mer jag håller på ju mer dyker dom upp och naturligtvis har jag inte kameran med mig då. Jag gillar tex där man har tagit på två tak på ett hus som går ihop och bildar en skön geometri. Jag söker dagligen av alla platser jag kommer till och föreställer mig ett foto av platsen. :) Jag har klurat bra länge på denna bilden men visste inte HUR jag skulle ta den och blev besviken när den först blev så platt. Tänk att lite mer kontrast kan göra så mycket för en bild.