Jump to content
Rolf

Valet 2018

Recommended Posts

Det kan nog ta tid. Oavsett hur det går lär det inte bli några jätteskillnader. Mer kanske på kommunnivå? En gång för länge sedan tyckte jag att det kunde vara kul med debatter och politik. Tappat det helt. Pajkasting och en del märkliga löften nån vecka innan val känns inte riktigt seriöst. Man märker de kämpar för sina jobb mer än sina idéer tycker jag

57 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Det kan nog ta tid. Oavsett hur det går lär det inte bli några jätteskillnader. Mer kanske på kommunnivå? En gång för länge sedan tyckte jag att det kunde vara kul med debatter och politik. Tappat det helt. Pajkasting och en del märkliga löften nån vecka innan val känns inte riktigt seriöst. Man märker de kämpar för sina jobb mer än sina idéer tycker jag

precisely. bara pinsamt. jag pallade inte kolla partiledardebatten. och jag är hyfsat engagerad politiskt. man har tappat all förankring hos väljarna. inga sakfrågor debatteras. bara luddiga gräl om vem som är snäll och vem som är ond. helt sjukt. de kan lika gärna lägga ner hela systemet och låta folket rösta själva i varenda fråga med mobilerna. en röstning om dan. dagens fråga typ.....skulle nog funka bättre än detta spektakel med block och koalitioner. låt folket bestämma på riktigt. nu väljer vi bara vem som ska sko sig på oss.....B)

13 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det kan nog ta tid.

Sant, det kommer nog att ta sin lilla tid, tills dom inser att det inte går att bilda en regering utan stöd av SD,

14 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Oavsett hur det går lär det inte bli några jätteskillnader.

Precis ! Ett nyval skulle bara leda till att bekräfta den nu rådande parlamentariska ordningen, ingenting annat. Kristersson ville ju se fler vuxna i rummet, kanske är det dags att axla den rollen nu då !? 

g man viull eller inte.

13 timmar sedan, gerard ohman sade:

precisely. bara pinsamt. jag pallade inte kolla partiledardebatten. och jag är hyfsat engagerad politiskt. man har tappat all förankring hos väljarna. inga sakfrågor debatteras. bara luddiga gräl om vem som är snäll och vem som är ond. helt sjukt. de kan lika gärna lägga ner hela systemet och låta folket rösta själva i varenda fråga med mobilerna. en röstning om dan. dagens fråga typ.....skulle nog funka bättre än detta spektakel med block och koalitioner. låt folket bestämma på riktigt. nu väljer vi bara vem som ska sko sig på oss.....B)

Delar i stort det du anger. Jag har också ett intresse av politik, som på senare tid har ökat, men jag tycker det är jävligt skönt att det är över, för det blev minst sagt påträngande då det närmade sig finalen. Jag är också av den uppfattningen att vi skulle ha ett system liknande det som är i Schweiz, med direktdemokrati, även om röstning genom mobilen på daglig basis kanske är att dra det lite väl långt, i dagsläget. Men jag är inte främmande för idén, om det gick att genomföra i praktiken.