Jump to content
ToddeSwe

Årets andra svampbilder. :)

Recommended Posts

Tycker fyran sticker ut på ett positivt sätt. 5'an ligger skärpan i mitten av svampen med för och bakgrund i oskärpa, ser konstigt ut.
Ettan ser ut att luta kraftigt åt höger men det kanske är en backe?
Trean har lite för kort skärpedjup tycker jag.
Tvåan är ju en variant på fyran där fyran vinner.

Det blev ju en konstig ordning jag kommenterade bilderna i... :o

1 timme sedan, Rolf sade:

Tycker fyran sticker ut på ett positivt sätt. 5'an ligger skärpan i mitten av svampen med för och bakgrund i oskärpa, ser konstigt ut.
Ettan ser ut att luta kraftigt åt höger men det kanske är en backe?
Trean har lite för kort skärpedjup tycker jag.
Tvåan är ju en variant på fyran där fyran vinner.

Det blev ju en konstig ordning jag kommenterade bilderna i... :o

He he he något förvirrande men jag löste ordningen :)  Tack! 

Fyran är nog min favorit också, de andra kunde jag egentligen ha skippat att dela ut. Jag gillar det där suddiga och oskarpa i det korta skärpedjupet.

Jag lutade tyvärr på kameran så jag har fått lirka lite med den. Svårt att få till det så  långt när man har glasögon. :) 

21 timmar sedan, Rolf sade:

Men kan du inte fota utan glasögon? Din kamera har väl justering på sökaren för synfel, jag fotar alltid utan glasögon.

Jo jag provade det där men det var så jobbigt att hantera glasögonen under tiden man fotade, stående så är det ju aldrig några problem. 

21 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Jag skall inte fördjupa mig i bilderna utan bara konstatera att som Rolf säger bild fyra är vinnaren.:thumbsup:

Tack Thomas, då är vi överens. :) 

4 timmar sedan, sanne sade:

Fine svampe billeder...men tænker lidt at de er noget mørke eller er det kun mig ?

Tack! Det var inte så ljust där, och mystiken försvinner om bilderna blir för ljusa tycker jag :) 

3 minuter sedan, Mona sade:

Fyran är bäst! Bästa fokuspunkten, bästa beskärningen, bästa skärpedjupet och bästa vinkeln :) 

Tack Mona! Som sagt, skulle kanske bara postat den. Men dom andra kanske gör så att den sticker ut. 😃

Alla har rätt i att fyran blev vinnare, men jag hade velat ha lite större skärpedjup. Gillar att den vänstra svampen ser ut att söka skydd under den högra. Snyggt!

3 timmar sedan, Martin sade:

Alla har rätt i att fyran blev vinnare, men jag hade velat ha lite större skärpedjup. Gillar att den vänstra svampen ser ut att söka skydd under den högra. Snyggt!

Tack Martin! När jag ser på 1:an och 2:an så visst är dom ok men när jag ser på de andra med kortare skärpedjup så gör det något för mig som dom andra med full skärpa inte har.

Jag tycker svampen blir lite mer spännande och eller kanske mer mystisk så där. :)