Jump to content

Recommended Posts

Ja jag är ju den andra halvan av Stockholmssektionen, och jag och Hasse bestämde ju oss för att träffas denna dag, och det blev en fin och trevlig utflykt i närområdet i hans hemtrakter. Jag fick mig en ordentlig guidad tur med mycket historieberättande, jag är imponerad av Hasses kunskaper. Tack Hasse för en trevlig dag, det här gör vi om!:)

1.

1.thumb.jpg.e68d7ff9d0f5226c8ef72ea4f8e2215a.jpg

2. De här gossarna hade riktiga leksaker...

2.thumb.jpg.0d87f854bacc260e2ab5f55505229ca0.jpg

3. Min 300:a är lite för liten i dylika sammanhang..

3.thumb.jpg.b68281af14aff0123795cc1c08f2ac8c.jpg

4. Men ett par gråhägrar flög åt vårt håll för en sekund eller två..

4.thumb.jpg.a4bd3124c6780b44ca2e5a1eeebf34e6.jpg

5. Somliga myser till det!

5.thumb.jpg.05913041d59ad7222597e97a0d6c2052.jpg

6.

6.thumb.jpg.0afbdb2c0b19f2932f4a5c852c9413b9.jpg

7.

8.thumb.jpg.4e07ce19098d45ca4af43492de598ca3.jpg

8.

7.thumb.jpg.0980fabf8384d5b16f60d50eddd24c32.jpg

9.

9.thumb.jpg.45c8f1553c6ddd29ad37506cb3c233b8.jpg

10.

10.thumb.jpg.ae8b08a8249c3e8eff8c524445f17d88.jpg

11. Avslutade med en fika på några klipphällar högt uppe, där vi hade överblick över ett gäng får...

11.thumb.jpg.bc9e34666d9bebbb5978ded413e072a0.jpg

Som sagt, denna sektion av forumet kommer att träffas fler gånger:)

Härliga foton och det verkar som ni hade det kul. Alltid roligt att dela sin hobby med andra. Synd att jag är så långt bort

Foto är en hobby som går bra att utöva ensam  - och ibland vill man faktiskt vara ensam - men då och då är det väldigt kul att kunna bolla idéer och allmänt fotoprat. Man behöver liksom få nya intryck och vinklar på hobbyn

5 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Foto är en hobby som går bra att utöva ensam  - och ibland vill man faktiskt vara ensam (...)

Delar helt din uppfattning här. För egen del är det i det närmaste en förutsättning att jag är ensam, om det uttalade målet är att ta bilder. Går jag i ett sällskap blir det nog inte mycket fotograferande, tyvärr.

5 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

(...) men då och då är det väldigt kul att kunna bolla idéer och allmänt fotoprat. Man behöver liksom få nya intryck och vinklar på hobbyn

Återigen delar jag din uppfattning. Då är ett sådant här forum t ex. alldeles utmärkt, men det är naturligtvis bara ett substitut för att träffas IRL.

11 timmar sedan, Mathias sade:

Härligt att ni fick ihop en liten forumträff!!

Du har fått med dig fina bilder också, fågelfoto, landskapsfoto och UE på samma utflykt :)

Tack Mathias, ja det var trevligt, och det blir fler gånger! :)

Som sagt så vill man ju oftast vara ensam när man fotar men i bland kan det vara både nyttigt och trevligt med sällskap som delar ens intressen. Särskilt om det är en forummedlem, vi är ju inte så många på denna breddgrad som kan träffas...

14 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Tack!  Jo det var en trevlig utflykt, men miniträff vet jag inte, hela stockholmssektionen deltog ju...:lol:

Så var det ju. Då antar jag att ni hade hyrt en buss som tog er runt bland era besöksställen;)

2 minutes ago, Cope said:

Så var det ju. Då antar jag att ni hade hyrt en buss som tog er runt bland era besöksställen;)

:):) - Det var något oländig terräng med viss lättare klättring sant fågelskyddsområde så vi fick parkera bussarna vid herrgården :) 

6 timmar sedan, Cope sade:

Japp, räkningen kommer till er admins vilken dag som helst...!:lol:

6 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

:):) - Det var något oländig terräng med viss lättare klättring sant fågelskyddsområde så vi fick parkera bussarna vid herrgården :) 

Har visst gillat för mycket nu igen, kunde inte gilla detta , men det gör jag...

3 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Trevlig blandning av bilder från träffen:thumbsup:

Tackar!:)

Kul att ni i norra Sverige också träffas irl. Kul också att ni fick till en så pass varierad bildskörd. Har väl lite invändningar mot fågelbilden eller rättare sagt artbestämningen. Siluetten tycker jag påminner mycket om gråhäger men i så fall borde ni ha reagerat på att det var väldigt stora måsar. :thumbsup:

49 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Kul att ni i norra Sverige också träffas irl. Kul också att ni fick till en så pass varierad bildskörd. Har väl lite invändningar mot fågelbilden eller rättare sagt artbestämningen. Siluetten tycker jag påminner mycket om gråhäger men i så fall borde ni ha reagerat på att det var väldigt stora måsar. :thumbsup:

Ja jag skrev ju gråhäger, du måste ha läst fel...  ;)  

Nä men vad vet jag, fåglar har ju oftast två vingar vilket dessa hade så jag tänkte att då skulle det kunna vara nån mås eller nåt... Men ändrade det nu!  Stod och pratade med en fågelfotograf och såg dom komma flygande i ögonvrån så jag slängde bara upp kameran och knäppte så gott jag kunde, tyckte det såg ut som måsar i all hast...