Jump to content
Sign in to follow this  
Farsta (Hasse)

Flygfrossa

Recommended Posts

Det bästa rent flygtekniskt var nog se två Gripen öva kurvstrid. Ofattbart att man man svänga så samt en solouppvisning också av Gripen.

Kul se Tunnan, Lansen, Draken, Viggen flyga ihop. Som lekman känns ju redan Tunnan som ett mkt "hårigt" plan 😁 men vore chanslöst idag så klart.

Av en slump sprang vi ihop med Danmarks mkt trevlige F16 pilot och pratade lite. Vi tänkte att äntligen lossar danskan. Vi förstod varje ord! Sen säger speakern att  "Preben" som flyger planet har en svensk  fru och pratar perfekt svenska ( med brytning förstås)....😉

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det allra sista är 37 Viggen. Förvånansvärt stort. Det ovan 32 Lansen

Viggen borde jag ha känt igen, den hade jag ju som modell har jag för mig. Men 32 lansen vet jag inte vad det är. Borde jag också ha vetat, men det kan ju bero på att den inte kanske fans som modell. :)

Snyggt fotat från början till slut:thumbsup:

Det hade varit roligt att gå på en flyguppvisning någon gång det sker i min närhet.

Säger som Cope, snyggt fotat och det hade varit mycket roligt att besöka en flyguppvisning någon gång.

Egentligen otroligt att flyguppvisning ännu lockar. 150 000 personer. Många kom långväga och många kom redan kl 07.00 men när man sitter där är det verkligen häftigt. 

Man skall absolut passa på när tillfälle ges. Fast blir inte så ofta. Väldigt dyrt för arrangörer. Tror tex om man vill ha något av vintagejaktplanen kostar det 500 000 per plan.. Svårt ta betalt dessutom. Folk ser lika bra flera km bort. Här reklam för flygdag på 40 talet

rps20180829_061746.jpg

Vackra flygplansbilder. :thumbsup: Var och fotade en flyguppvisning (inga stridsflyg) för tre-fyra år sedan och hade turen att få följa med en helikopter upp. Dessvärre var rutorna ganska rejält skitiga så det blev inga kanonfoton precis men en trevlig upplevelse.