Jump to content
ToddeSwe

Åsnens Naturresarvat, vattenbristen är påtaglig.

Recommended Posts

Gick en runda på Åsnens Naturresarvat idag och det blev sparsamt med bilder. Det började regna så det blev mest att stå i skydd. :(

Jag tog en serie med bilder av denna vyn och har efter mycket ändrande på storlek och beskärning kommit fram till att denna är den bästa av dom.

_6105861.thumb.jpg.869c6e93ab70e0c60bb5418b1e2430de.jpg

5 minuter sedan, Mathias sade:

Ja den bilden visar klart vad den varma sommaren har ställt till med! Fint fotat!

Tack Mathias! En del av vikarna var helt torra och sjöbotten var blottad. :(

11 timmar sedan, Cope sade:

Tjusigt Todde:thumbsup:

Det vattnet som dunstade där i somras faller ner i Skåne nu. Jäklar vad det regnar :)

Tack Conny! Jag fick en del av det när jag var där, utan regnjacka eller ens en luva att dra över huvudet. :) Dålig planering, men solen sken så fint när jag stack.

4 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Tjusigt foto! nu borde ni också fått en del av ovädret som drog över här igår. :D

Tack, som sagt. :) Hade jag velat ha allt i fokus men vinkeln var så låg att jag fick ta fotot med liveview och hålla den nere vid marken. Fast det blev ju ganska ok ändå.

1 timme sedan, Farsta (Hasse) sade:

Fin bild men måste vara mer än torkan i sommar som gjort detta? På sjöns is störtade en Lancaster under kriget

Tack, eh? :)

10 minutes ago, ToddeSwe said:

Tack, eh? :)

Är väl alltid kul med bonusinfo, eller :)?  Menade bara att det låga vattenståndet kanske hade mer med vårfloden att göra. Fast jag gissar ju bara

Just nu, Farsta (Hasse) sade:

Är väl alltid kul med bonusinfo, eller :)?  Menade bara att det låga vattenståndet kanske hade mer med vårfloden att göra. Fast jag gissar ju bara

Har det trillat ner ett plan i Åsnen på riktigt menar du?! 😃 Måste jag googla. 

56 minuter sedan, Farsta (Hasse) sade:

E man lite flygnörd så e man..;)

Jag VAR det under min sena pojktid då jag byggde plastmodeller och hade ca 300 modeller i en walk-in garderob där vi bodde.

5 minutes ago, ToddeSwe said:

Jag VAR det under min sena pojktid då jag byggde plastmodeller och hade ca 300 modeller i en walk-in garderob där vi bodde.

Inte illa. Så många var jag inte ens i närheten av

8 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Härligt låg fotovinkel du har fått till Todde. Synd att skärpan inte räckte till ända fram men det gör ju att du har en anledning att prova igen. :thumbsup:

Kul extrafakta om flygplanet. :)

Tack! Problemet var att det fanns inte utrymme för att se i sökaren så jag fick skjuta på känn. Gick inte att ens lägga sig ner pga platsbrist. Så en vinkelsökare hade inte varit fel här.

Den suddiga stenkompositionen som någon byggt stör mig en aning för att den inte är i fokus, men det är ju inte den jag egentligen ville visa utan bara ha något i förgrunden. :)