Jump to content
Whynot

Diwali festival

Recommended Posts

Nya Zealand är ett invandrarland och här bor det folk från hela världen. Många av dom olika kulturerna har festivaler och detta är från den Indiska Diwali festivalen som händer i Oktober varje år. Fantastisk mat och härliga uppträdande. Några foton

E2104265.jpg

E2104266.jpg

E2104269.jpg

Tack Sanne. Det är mycket arbete att göra sig klar för festivalen. Sen är det all mat som skall lagas.

E2104253.jpg

jättefina jäntor. och indisk mat.....mmmmmmmm.....min favorestaurang, Son Nomi här i stan, har mat som är så god att jag är tvungen att resa på mig och ta några danssteg när jag smakat den ! seriöst! det är så gott att jag måste dansa lite...pinsamt men sant ! :blush:  snoopy, typ :lol:

Tackar. Dräkterna är för en uppvisning men om man träffar speciellt äldre indiska kvinnor så har dom väldigt färgglada kläder till vardags

Det är roligt med kulturfestivaler! Just indiska har vi nog inte här vad jag sett, men tycker indier har mycket vackra kläder och smycken. Och maten! Den är fantastisk!! Bilden på de tre fickorna i nr 3 är jättefin :) 

Hade det inte varit för all magsjuka man får i Indien så hade jag gärna åkt dit! Tycker de har en spännande kultur. Läser just nu en feelgood roman som utspelar sig i Indien. "Gurun i Pomonadalen". För något år sedan gick det en serie på tv som hette "Delhis vackraste händer", efter romanen med samma namn av Mikael Bergstrand. Det är tre böcker (för den som vill läsa), 1. Delhis vackraste händer, 2. Dimma över Darjeeling och 3. Gurun i Pomonadalen.  

3 hours ago, Jens Nilsson said:

Trevliga bilder på tjejerna, gillar dock sista lite extra!:)

Dom små ser så himmla goa ut is sina fina kläder

On 8/26/2018 at 3:39 AM, Mona said:

Det är roligt med kulturfestivaler! Just indiska har vi nog inte här vad jag sett, men tycker indier har mycket vackra kläder och smycken. Och maten! Den är fantastisk!! Bilden på de tre fickorna i nr 3 är jättefin :) 

Hade det inte varit för all magsjuka man får i Indien så hade jag gärna åkt dit! Tycker de har en spännande kultur. Läser just nu en feelgood roman som utspelar sig i Indien. "Gurun i Pomonadalen". För något år sedan gick det en serie på tv som hette "Delhis vackraste händer", efter romanen med samma namn av Mikael Bergstrand. Det är tre böcker (för den som vill läsa), 1. Delhis vackraste händer, 2. Dimma över Darjeeling och 3. Gurun i Pomonadalen.  

Då löser vi det på det här sättet Mona. Du åker hit ner så kan du uppleva den Indiska kulturen utan magsjuka. Skall ta lite foton från ett litet indiskt ställe om säljer vegetarisk mat och sötsaker. Samtidigt så kan du få uppleva många andra kulturer eftersom det här är ett invandrarland med folk från hela världen