Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

Premiär mobilen

Recommended Posts

23 minutes ago, Rolf said:

Snygg bild på däcket. Synd bara att det är en oskarp katt i förgrunden... :lol:

oskarpt däck också i så fall :)

jag råkade picka på nån inställning på kameran i mobilen och färgerna försvann. men tyckte att det blev rätt coolt ändå..

men i post nr 2 gick det inte....fick nåt felmeddelande...kanske ICAs wifi inte räcker till helt enkelt. - jag använder mobilen enbart där det finns wifi. gratis. jippii. :lol:

ett problem - jag kan inte ansluta mobilen till datorn. den dyker aldrig upp som enhet i enhetshanteraren. nåt fel. gammal win XP...

trist, eftersom jag vill redigera mobilfoton i PS och posta dem här. 

suck. alltid är det nåt. :smiley-angry039:

men jag kan ju tanka ner bilden jag lagt upp från mobilen härifrån till datorn !! lite omväg, iofs, men vafan, det går ju det med !

så bli inte sura nu om jag lagt upp bilder en dag och de är borta nästa...hehe...:lol:

Snyggt första försök! :thumbsup:

Och får du inte in dina bilder till pc på vanligt sätt så kan du ju som jag använda droppbox, men det tar en stund att ladda upp bilder om man har väldigt många.

I annat fall kan du ju alltid ladda ner gratisprogrammet snapseed till mobilen, där redigerar jag oftast mina mobilbilder. Storleksförminskar sen vid behov för forumet i en app som heter "Reducera fotostorlek" eller nåt liknande, funkar ypperligt!:)

Du kan väl maila bilden till dig själv från ICA? Mobilkameran kändes kanske inte som  den vassaste men det kanske beror på att bilden verkar något lågupplöst? Man skall inte stirra sig blind på utrustningen. "Den bästa kameran är den som är med" lyder ett gammalt djungelordspråk. Fin bild tycker även jag

Det fungerade ju bra. Vad har du för mobil. Om du har en android så kan du ladda upp alla bilder till Google och hämta ner dom till datorn när du vill

:)   men vad snällt av er....och jag är ju lite långsam tydligen. klart jag kan mejla dem till mig själv...eller använda nån extern lagringstjänst. 

får fixa det när jag är på stan och har gratis wifi.

lite synd bara att det mest uppenbara - koppla mobilen till datorn - inte vill funka.

datorn är femton år gammal, en relik, som jag, och när jag stoppar in usb-kontakten från mobilen så dyker en ruta upp med en fråga om jag vill öppna i Media Player !!! ????  men ingenting händer i enhetshanteraren, mobilen finns inte som ny enhet. jättekonstigt.

och kameran är vassare än så här....det är ju nåt filter över bilden. kontrasten är ju tokpå.

kommer snart skarpare foton.

1 hour ago, Odie (Thomas) said:

Den sista blev riktigt bra, det finns ett program som heter "Dukto R6" med det kan du tanka bilder till datorn via ditt wifi hemma ett program i datorn och en app i telefonen.

tack Thomas, ska kolla upp det sen när jag har wifi hemma. just nu är det ICAs wifi som gäller :blush::D

synd att jag inte bara kan koppla mobilen till datorn. rätt märkligt att jag ska behöva skicka bilden via mobilnätet till gudvetvart och sen hämta det via nån server på internet, via bredband i stadsnätet via fiber via mitt uttag i hallen via en lång blå sladd som går in i min dator och då ÄNTLIGEN finns bilden tillgänglig för att behandlas i Photoshop. snacka om omväg...:huh:

jag måste googla lite mer, kanske hittar nån som haft samma problem. windows XP.  -  finns väl några kvar därute..