Jump to content
Mona

Innehållslösa bilder. Allmän tråd.

Recommended Posts

Vet inte hur jag riktigt ska formulera mig, jag tycker också att det är en kanonbild, riktigt nice faktiskt.:thumbsup:

Men jag funderar ändå lite.. Den passar nog  absolut in här men känner på nåt sätt att själva stolen i sig fyller ändå ut bilden rätt ordentligt, så det är med nöd och näppe den kvalar in som "innehållslös"..  Men det är som sagt gränsfall, den inbjuder ju till funderingar, var är detta, vem eller vilka brukar sitta på den osv. Men hade personligen föredragit med luft runt om för mer tomrum så att säga. Men detta är mest mina egna tankar och tolkningar, annars så är bilden suverän, gillar vattendropparna som hänger och dinglar under stolen!:)

On 2018-08-16 at 6:06 AM, Jens Nilsson sade:

Vet inte hur jag riktigt ska formulera mig, jag tycker också att det är en kanonbild, riktigt nice faktiskt.:thumbsup:

Men jag funderar ändå lite.. Den passar nog  absolut in här men känner på nåt sätt att själva stolen i sig fyller ändå ut bilden rätt ordentligt, så det är med nöd och näppe den kvalar in som "innehållslös"..  Men det är som sagt gränsfall, den inbjuder ju till funderingar, var är detta, vem eller vilka brukar sitta på den osv. Men hade personligen föredragit med luft runt om för mer tomrum så att säga. Men detta är mest mina egna tankar och tolkningar, annars så är bilden suverän, gillar vattendropparna som hänger och dinglar under stolen!:)

Tack Jens jag kanske var för snabb. Denna bilden tog jag för att illustrera min kärlek till regn. Ingen större baktanke å så med den. 

Nu ser jag med andra ögon på bilden. Tack!

On 2018-08-17 at 9:51 AM, ToddeSwe sade:

Tack Jens jag kanske var för snabb. Denna bilden tog jag för att illustrera min kärlek till regn. Ingen större baktanke å så med den. 

Nu ser jag med andra ögon på bilden. Tack!

Ja många bilder kan man ju se på flera sätt, beroende på syfte och tanke. Men bilden gillas som sagt skarpt, och den är perfekt i svartvitt!  :)

On ‎2018‎-‎08‎-‎28 at 3:28 AM, Whynot sade:

Fungerar denna Jens

IMG_20180730_170547.jpg

Den skulle kunna funka, det beror lite på vem som betraktar den kanske, för mig är det kanske mer en vacker naturbild, där man inte kan per automatik anta att det normalt finns en del människor, det är liksom inget som fattas så att säga. Möjligen fiskare som står på stranden, men det kan ju lika gärna vara helt orörd natur.. Så jag hade nog valt att placera den som en natur/ landskapsbild helt enkelt, men det är ju jag det! Fin är den i alla fall!

2 hours ago, Jens Nilsson said:

Den skulle kunna funka, det beror lite på vem som betraktar den kanske, för mig är det kanske mer en vacker naturbild, där man inte kan per automatik anta att det normalt finns en del människor, det är liksom inget som fattas så att säga. Möjligen fiskare som står på stranden, men det kan ju lika gärna vara helt orörd natur.. Så jag hade nog valt att placera den som en natur/ landskapsbild helt enkelt, men det är ju jag det! Fin är den i alla fall!

Förstår vad du menar och det är svårt att förmedla. Tidig morgon men normalt skulle du se hundar och människor framför kameran. Havet skulle haft båtar och simmare. Jag gillar vad du vill göra med tråden och jag skall tänka på den när jag är ute.

20 timmar sedan, Whynot sade:

Förstår vad du menar och det är svårt att förmedla. Tidig morgon men normalt skulle du se hundar och människor framför kameran. Havet skulle haft båtar och simmare. Jag gillar vad du vill göra med tråden och jag skall tänka på den när jag är ute.

Det är en riktig utmaning, inte lätt att hitta lämpliga motiv, men hoppas ha väckt en liten tanke hos folk i alla fall. 

Fast nu är ju detta Monas allmänna tråd, men med min idé från min tråd som ligger som grund, så tanken är ju den samma...:)

Då får vi se vad Jens och ni andra säger om dessa bilderna jag tog ikväll på hundpromenaden vid havet! Jag har medvetet valt att göra en dov redigering för att förmedla övergivenhet. Om jag lyckats eller ej,  det får ni avgöra :) 

1.

_DSC9327_2048px.jpg

2.

_DSC9322_2048px.jpg

9 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Ja vad ska man säga, kan bara instämma med Rolf, snyggt jobbat med både fotografering och redigering Mona!:thumbsup:

Tack Jens! Kul att du tycker de är innehållslösa :lol:    

On 2019-01-05 at 1:52 PM, Rolf sade:

Får väl väcka denna tråd till liv igen.

004_3202.jpg

Ja, här var det innehållslöst och en aning sterilt! Modernt skulle man kunna säga. 

4 minutes ago, Mona said:

Ja, här var det innehållslöst och en aning sterilt! Modernt skulle man kunna säga. 

Det är badbryggan i Askimsbadet.

12 minuter sedan, Rolf sade:

Det är badbryggan i Askimsbadet.

Man känner inte igen sig längre! Allt förändras. Har nog inte varit där sen jag var tonåring, iaf inte badat, det vet jag bestämt :D