Jump to content
Mona

Innehållslösa bilder. Allmän tråd.

Recommended Posts

I den här tråden kan alla som vill, lägga sina innehållslösa bilder! Kopierar Jens text så att alla vet vad som är tanken.

"Idén, eller tanken är att försöka ta innehållslösa bilder. Fast alla bilder innehåller ju något, mer eller mindre, men det ska gärna vara saker eller platser där man kan använda fantasin till att placera ut t ex människor, eller djur. Man ska liksom fylla bilden med något i sitt huvud så att säga. Vet inte om någon fattar hur jag menar, men ni får väl klura lite..." /Jens.

Här hittar ni Jens projekt i ämnet

4 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Ja den passar absolut temat, där finns det säkert mycket historia, många som fikat på den bänken. Snygg redigering oxå!:)

Tackar! Bänken står på en utsiktsplats. Tror det är en HDR faktiskt! Tror inte jag har några original kvar, men i filnamnet så är det tre bilder. Döper ibland så jag vet vad jag gjort :D 

1 timme sedan, Martin sade:

Kul! Skall gnugga geniknölarna så kommer det nog något bidrag från mig också...

Snyggt Mona!

Tack! Ja, kul om vi utmanar oss själva lite :) 

Snyggt jobbat Rolf! Ettan gillas lite extra. Har också tagit en liknande för detta ändamål tidigare, men den har inte passerat mitt filter för godkännande,  så den är oredigerad. Och den får nog förbli det då din var finare, mer sliten bänk!:thumbsup:

hmmmm...upp i ottan och fota vägar utan fordon ?

badhuset efter stängning? en tom biograf....ett cykelhjul utan luft ?( lätt fixat just idag...:smiley-angry039:), som en himmel utan sol också är. det har regnat PRECIS hela dagen, och jag har redan glömt hur mycket jag längtade efter regnet för en vecka sen haha :D - var det trettio grader här nyss ???

Tack Jens. Men det skal gudarna veta att det är svårt med motiv. Här ute i förorten finns mest natur eller köpcentra där det kryllar av folk.

men det funkar väl med brist på annat än människor...

här en bild där det saknas odiskade grejer i diskhon. - väldigt ovanlig syn hemma hos mig. jag är väldigt 'aktiv' i köket :D

- nej nu måste jag använda skärbrädan en stund igen, hehe...:)

180812diskho.jpg

8 timmar sedan, gerard ohman sade:

men det funkar väl med brist på annat än människor...

här en bild där det saknas odiskade grejer i diskhon. - väldigt ovanlig syn hemma hos mig. jag är väldigt 'aktiv' i köket :D

- nej nu måste jag använda skärbrädan en stund igen, hehe...:)

180812diskho.jpg

Här får man verkligen en känsla typ...:   -"Här har det diskats en del genom åren... mycket porslin och glas har fått sig ett bad här...":)

8 timmar sedan, Rolf sade:

Tack Jens. Men det skal gudarna veta att det är svårt med motiv. Här ute i förorten finns mest natur eller köpcentra där det kryllar av folk.

Nä det är jag medveten om, tycker också att det är knepigt att hitta motiv...

Kan inte låta bli att nämna Jeppe Wickströms vykortssamlingsbok igen. Resultatet är ganska likt denna tråds men där hade man ändå (?) ambitionen att vykorten skulle visa ortens bästa sida. Ändå blev de så trista och innehållslösa att klockan stannar. Här några exempel från nätet. Knappast storsäljare..   :)

ful.jpg

ful2.jpg

9 hours ago, Jens Nilsson said:

Här får man verkligen en känsla typ...:   -"Här har det diskats en del genom åren... mycket porslin och glas har fått sig ett bad här...":)

:D jovars, arton år i samma lägenhet...diskar väl varannan dag.

låt se...365 dagar per år genom två - 182 diskningar/år gånger 18 - 3300 omgångar med diskborsten ! skrämmande....dags att hitta en kvinna ! :D

- dock - just denna diskbänk är ny sen två år. jag fick ju renoverat hela köket och badrummet. och sjukt mycket mer i hyra, men det är en annan tråd..:smiley-angry039:

4 hours ago, Farsta (Hasse) said:

ortens bästa sida. Ändå blev de så trista och innehållslösa att klockan stannar. Här några exempel från nätet. Knappast storsäljare..   :)ful.jpg

:D ortens bästa sida....oj vad man vill bo där.....undrar hur baksidan ser ut, hehe..

19 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Kan inte låta bli att nämna Jeppe Wickströms vykortssamlingsbok igen. Resultatet är ganska likt denna tråds men där hade man ändå (?) ambitionen att vykorten skulle visa ortens bästa sida. Ändå blev de så trista och innehållslösa att klockan stannar. Här några exempel från nätet. Knappast storsäljare..   :)

ful.jpg

ful2.jpg

Ja det blir ju i stort sett samma resultat i min idé, som kanske inte direkt är min dock, men...

Det var ingen kritik. Tycker du hittat nåt eget. För dessa var ju tagna för att vara fina ( men misslyckades totalt) men du letar det innehållslösa. Mkt svårare och jag tänker också försöka

16 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Det var ingen kritik. Tycker du hittat nåt eget. För dessa var ju tagna för att vara fina ( men misslyckades totalt) men du letar det innehållslösa. Mkt svårare och jag tänker också försöka

Hehe, skriven text kan vara svårtolkad...^_^

Jag tog det inte som kritik heller, utan tyckte bara att dessa bilder hade nästan kunnat komma från min kamera, tycker innehållet är ungefär på samma nivå fast bilderna är tagna med olika syften. Och jag menade att själva idén till mitt projekt har nog inte jag kläckt, tror nog jag läst om liknande vill jag minnas, det är ju drygt ett år sen jag började med detta. Men håller med om att det är svårt med att hitta motiv, blir intressant att se hur du och ni andra ska lyckas!:)

16 minutes ago, ToddeSwe said:

Eller hur! :)

Ja det är det, du tror jag skojar med dig men det gör jag inte.