Jump to content
Cope

Älvsborgsbron!

Recommended Posts

Jag gästade Gbg trots den inställda träffen. Rolf nappade på att träffas och det bar iväg ner mot Älvsborgsbron efter att vi hade käkat lite gott :)

Ni få stå ut med att det är samma motiv i alla bilderna. Det fick bli så den här kvällen helt enkelt. Serien består av 5 långa och 2 korta :)

1.

_8505306.jpg

2.

_8505309.jpg

3.

_8505311.jpg

4.

_8505312.jpg

5.

_8505319.jpg

6.

_8505323.jpg

7.

_8505332.jpg

Tack för ett par härliga timmar vid älven Rolf.....

Just nu, Farsta (Hasse) sade:

Häftigt!! Helt olika stämningar trots samma motiv

Ja, man kan nästan inte tro att dom är tagna samma kväll :)

Tack själv Conny för några givande och trevliga timmar. Härliga bilder du fått till, nu kan jag ta bort mina! :P

4&7 Är ju bara för läckra!

det här gillar vi...varianter på ett tema !

kunde varit kul med ett långtidskort på färjan...hehe.

den där jäbla bron alltså...jag har cyklat över den i ur och skur ett par år. OFTA jätteblåsigt så man får vara på sin vakt så att man inte far omkull av plötsliga vindpustar.

jätttetjusigt, Conny !

31 minuter sedan, Rolf sade:

Tack själv Conny för några givande och trevliga timmar. Härliga bilder du fått till, nu kan jag ta bort mina! :P

4&7 Är ju bara för läckra!

Tack :)

Det tycker jag absolut inte du ska göra. Jag är helt fantasilös och ägnade hela kvällen åt samma motiv.

29 minuter sedan, gerard ohman sade:

det här gillar vi...varianter på ett tema !

kunde varit kul med ett långtidskort på färjan...hehe.

den där jäbla bron alltså...jag har cyklat över den i ur och skur ett par år. OFTA jätteblåsigt så man får vara på sin vakt så att man inte far omkull av plötsliga vindpustar.

jätttetjusigt, Conny !

Tack så mkt Gerard :)

Hade exponeringen varit riktigt lång på färjan så hade den nog inte kommit med :) Det gör dom iaf inte när avståndet är lite längre.

15 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jädrans bra du har fått till det. Bra drag i de första bilderna. Snyggt!

Tackar Himma :)

Fantastiskt fina allihop, men dom långa är i en klass för sig! Gillar nr 2 lite extra för den låga vinkel. Snyggt jobbat i blåsten :)

Nästa gång får ni messa mig ;) 

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Sitter bara med mobilen på altanen, får återkomma sen när jag sitter vid datorn, men det ser väldigt nice ut... :)

Tack så länge Jens :)

11 minuter sedan, Mona sade:

Fantastiskt fina allihop, men dom långa är i en klass för sig! Gillar nr 2 lite extra för den låga vinkel. Snyggt jobbat i blåsten :)

Nästa gång får ni messa mig ;) 

Tack så mkt Mona :)

Jag trodde du såg i träfftråden att jag trots allt skulle komma upp och då undrade om någon hade lust att träffas. Men med facit i hand så missade du kanske det. Därför messar jag nästa gång det händer något liknande :)

8 minuter sedan, Cope sade:

Tack så länge Jens :)

Tack så mkt Mona :)

Jag trodde du såg i träfftråden att jag trots allt skulle komma upp och då undrade om någon hade lust att träffas. Men med facit i hand så missade du kanske det. Därför messar jag nästa gång det händer något liknande :)

Jag såg det, men minns inte när. Kanske var det fortfarande för ostadigt för att kunna bestämma då. Men det är ingen fara alls, det går fler tåg om du inte åker med SJ :D 

52 minuter sedan, Mona sade:

Jag såg det, men minns inte när. Kanske var det fortfarande för ostadigt för att kunna bestämma då. Men det är ingen fara alls, det går fler tåg om du inte åker med SJ :D 

Hehe, jag håller mig mestadels på motorvägen då det är ett bättre väl än SJ :)

Ja man kan fotografera ett motiv på många olika sätt. Jag tycker bäst om bild 4 av de här 7. Vore intressant och veta hur du tagit respektive bild och med vilken kamera och objektiv.

2 timmar sedan, Ove555 sade:

Ja man kan fotografera ett motiv på många olika sätt. Jag tycker bäst om bild 4 av de här 7. Vore intressant och veta hur du tagit respektive bild och med vilken kamera och objektiv.

Tackar :)

Dom är alla tagna med samma hus samt glugg, övrig utrustning och tillvägagångssätt. Dvs little stopper, halvtonat 3 stops filter, D850 och Tamron 15-30.

41 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Som jag misstänkte så är det bilder av hög kvalitet, nr 2 och 4 blir dock vinnare, dom är grymma!:thumbsup:

Tack så mkt Jens :)

Tack så mkt Fredrik :)

Det är andra gången jag är vid denna bra och där trivs jag så bra att jag gärna återvänder igen :)