Rolf 1173 Posted July 5, 2018 Var och hälsade på vår kära forumägare, Robban under ett par dagar och vi passade på att göra en utflykt till Lindshammars glasbruk. I ärlighetens namn skall sägas att det inte var så värst mycket att komma efter då det inte var mycket kvar och lokalerna tidvis använts till loppmarknad men här är i alla fall lite bilder. Edit. Jag har lagt tråden i fel forum, kan någon vara snäll och flytta den till "Utflykter och samlingstrådar." 1. Känd forumägare. 2. Lidshammars glasbruk. 3. En titt in i källaren. 4. Vagn. 5. Stora ytor var det. 6. Ugn. 7. Ytterligare en ugn. 8. Rester efter loppmarknad. 9. Kemikalier. 10. Verkstaden. 11. Ormbunkarna växte i taket! 12. Mera verkstad. 13. Ett glas. 14. Gjutform. 15. Smörjkanna. 16. Lediga jobb för den som önskar. 17. Sax. 1 A-L reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 914 Posted July 5, 2018 Både tragiskt och kul att se dessa bilder. Kör förbi där ganska ofta i jobbet. Var även där och levererade gods när jag körde lastbil. Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 5, 2018 5 minutes ago, ToddeSwe said: Både tragiskt och kul att se dessa bilder. Kör förbi där ganska ofta i jobbet. Var även där och levererade gods när jag körde lastbil. Där ser man, då känner du väl till stället. Share this post Link to post Share on other sites
ToddeSwe 914 Posted July 6, 2018 6 timmar sedan, Rolf sade: Där ser man, då känner du väl till stället. Ja det är därför jag tycker det är tragiskt. När man har sett ett ställe i bruk så är det tråkigt att se förfallet. Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted July 6, 2018 Riktigt snyggt fotat Det här stället har jag på min todolista men jag var inte säker på att man kunde komma in. Nu har du visat att det går så nu är det väl bara till att packa ner en bagge och åka iväg Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 6, 2018 Tack Cope. Ta du två baggisar så du inte svälter. Share this post Link to post Share on other sites
Ulf Ekström a.k.a Himma 2036 Posted July 6, 2018 Snyggt fångat av industrins förfall. Bäst är de lite mer intima bilderna av verkstad och verktyg. Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 6, 2018 Tack Himma, håller med dig om verkstaden. Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted July 6, 2018 3 timmar sedan, Rolf sade: Tack Cope. Ta du två baggisar så du inte svälter. Ingen dum idé 1 Rolf reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Mathias 904 Posted July 7, 2018 Ja det där stället har vi ju funderat på, det var trevligt att veta att det går att komma in där!! Väldigt fint dokumenterat Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 7, 2018 Tack Mathias, det var inga som helst problem att komma in. Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted July 7, 2018 25 minuter sedan, Rolf sade: Tack Mathias, det var inga som helst problem att komma in. Så du menar att det inte fanns några staket man kan fastna gränslande på?? Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 7, 2018 Just now, Cope said: Så du menar att det inte fanns några staket man kan fastna gränslande på?? Nä det fanns det inte... Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted July 7, 2018 1 minut sedan, Rolf sade: Nä det fanns det inte... 1 Rolf reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Farsta (Hasse) 601 Posted July 7, 2018 Verkligen intressant första ue. Bra jobbat! Share this post Link to post Share on other sites
Odie (Thomas) 1078 Posted July 7, 2018 Snyggt! jag gillar också verktyg och verkstad bäst t.ex bild 14 på gjutformen Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted July 8, 2018 Tack Hasse och Odie. Verkstaden var väl det som var intressant, resten var utplockat och tomt. Share this post Link to post Share on other sites
Martin 832 Posted December 14, 2018 On 2018-07-07 at 2:50 PM, Cope sade: Så du menar att det inte fanns några staket man kan fastna gränslande på?? Jag förutsätter att om det någon gång skulle finnas staket man kunde fastna gränsle på så skulle det väl förevigas och visas upp på ett forum... Share this post Link to post Share on other sites
Jens Nilsson 3100 Posted December 20, 2018 Snyggt fotat, gillar hela serien, extra poäng för porträttet på Robban! Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted December 20, 2018 On 12/14/2018 at 10:42 PM, Martin said: Jag förutsätter att om det någon gång skulle finnas staket man kunde fastna gränsle på så skulle det väl förevigas och visas upp på ett forum... Som tur är finns inga bilder från den lilla fadäsen, hoppas jag... 4 hours ago, Jens Nilsson said: Snyggt fotat, gillar hela serien, extra poäng för porträttet på Robban! Tack Jens. Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted December 20, 2018 On 2018-12-14 at 10:42 PM, Martin sade: Jag förutsätter att om det någon gång skulle finnas staket man kunde fastna gränsle på så skulle det väl förevigas och visas upp på ett forum... Det har förevigats och visats på ett forum nära dig. Fast det är längesedan nu, tror det var vintern 2013 och platsen var kalkbrottet beläget i Sveriges södra del 1 Martin reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted December 20, 2018 1 timme sedan, Rolf sade: Som tur är finns inga bilder från den lilla fadäsen, hoppas jag... Det finns det Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted December 20, 2018 Här skulle bilderna legat men tyvärr försvann dom nog vid en forumuppdatering...Men bildtexterna i början av tråden bevisar iaf att bilderna har visats Share this post Link to post Share on other sites
Rolf 1173 Posted December 20, 2018 Vilken tur jag har!!! 1 Martin reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Cope 3992 Posted December 20, 2018 1 timme sedan, Rolf sade: Vilken tur jag har!!! Haha...jag kan nog rota lite i arkivet Share this post Link to post Share on other sites