Jump to content
ToddeSwe

Fotografer.n.nu?!

Recommended Posts

Hej

fick detta i mejlen idag och blev först glad men när jag såg summan längst ned så...

Vet ni något om detta?

Hej Torbjörn

Du gör fantastiskt fina bilder! Jag har sett några av dem i din portfolio

Skulle du vilja visa 30 eller fler och sälja dina bilder i en kollektion påwww.fotografer.n.nu i en utställning? I samband med din presentation har du dina kontaktuppgifter så att kunder kan kontakta dig direkt (om du inte vill sälja bilder utan bara visa dem, så har du inga kontaktuppgifter i utställningen).  Jag tar ingen provision

I så fall kan du skicka dem (ca 30 bilder) som bilagor, i storleken 1000 px och med upplösningen 200 kB-800 kB samt din presentation till min e-post.

Jag tar 250 kr för uppladdningen av din utställning och där får den ligga länge, så länge du vill.

Min e-post är: torsten.gotlin@gmail.com

njaae...låter ju rätt skumt. domänen n.nu är ett gratishotell, jag har själv en websajt där.

dessutom - storlek 1000 px ? är det bredd eller höjd ? och upplösning 200kb? han menar väl tvärtom, storlek 200kb och upplösning 1000px ?

nej, lite för många fel för att det ska kännas seriöst.

och vadå ingen provision, men 250 kronor i avgift ? och vilka garantier har du för att någon nånsin hittar dit, till den sidan ?

du har fler som ser dina bilder här på forumet tror jag.

jag föreslår fotosidan.se för att nå större publik, om det känns viktigt.

eller skapa en egen sajt på n.nu.  - gratis.

1 timme sedan, gerard ohman sade:

njaae...låter ju rätt skumt. domänen n.nu är ett gratishotell, jag har själv en websajt där.

dessutom - storlek 1000 px ? är det bredd eller höjd ? och upplösning 200kb? han menar väl tvärtom, storlek 200kb och upplösning 1000px ?

nej, lite för många fel för att det ska kännas seriöst.

och vadå ingen provision, men 250 kronor i avgift ? och vilka garantier har du för att någon nånsin hittar dit, till den sidan ?

du har fler som ser dina bilder här på forumet tror jag.

jag föreslår fotosidan.se för att nå större publik, om det känns viktigt.

eller skapa en egen sajt på n.nu.  - gratis.

Tänkte detsamma, fast reagerade inte på felet med storleken. Så fort jag såg avgiften så tänkte jag att det var något skumt. :)

Jag har redan på fotosidan.se men tack iaf.

Jag tror inte att det är något skumt med det, sidan finns ju och det är länkat till ett antal fotografer samt deras egna sidor.

Däremot är inte sidan jättesnygg eller speciellt användarvänlig. I en av utställningarna (jag kollade bara en) så ser man ett antal bilder och överst står det "för att köpa en bild, använd kundvagnen längst ner". Sedan är där ett vanligt kontaktformulär, inte ens förvalt att man kan välja någon av bilderna utan det får man nog ange i fritexten.

Jag har aldrig hört talas om sidan förut.

Jag hade inte betalt 250 kr för att få finnas med där, hade jag velat sälja foton hade jag själv gjort en sida eller betalt någon för att göra en sida åt mig (med någon form av lösning för att handla osv). Och sedan hade man kunnat promota den sidan själv. Det hade sannolikt gett mer/bättre utdelning.