Jump to content
ToddeSwe

Lastbil från 16/6 med textur

Recommended Posts

5 timmar sedan, Ove555 sade:

Mycket fina bilder! Får jag fråga hur du har fått den effekten på dem. 

Kolla videon Cope delade, det var den jag hade som guide. Lycka till och glöm inte visa resultatet.

47 minuter sedan, Ove555 sade:

Tack för det! Men hängde tyvärr inte med riktigt hur man skulle göra i den videon.

Jag brukar göra ett steg i taget, pausar videon och gör ett steg och fortsätter så igenom hela videon. Sen får man upprepa några gånger för att det ska sitta.

On ‎8‎/‎28‎/‎2018 at 4:23 PM, Cope said:

Det kan du ser i detta inlägget Ove.

Jag tycker absolut inte det är enkelt  att lära sig detta med den här youtubefilmen. Hon går ju in i många olika menyer och vad jag förstår experimenterar sig fram på ett avancerat sätt med olika blandningslägen och lager. Har gått igenom större delen av filmen och använt paus mycket men har ändå inte hängt med mycket hur hon gör. Sen tror jag den förklaringen gäller mac, jag har själv windows, och filmen är utom lite i början väldigt suddig och nästan omöjligt att se vad hon väljer i menyerna. Men tack för att du länkade till den, för den var i alla fall till lite hjälp. 🙂

Todde. Jag tycker båda bilderna är bra, men jag tycker den första är bäst.

Hmm, har sett denna tråd tidigare, men missat tydligen att säga nåt...:confused0006:

Men jag tycker du fått till riktigt bra bilder, jag velar dock mellan den första och andra versionen, men kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst... men säger väl ettan då!:thumbsup:

1 timme sedan, Ove555 sade:

Jag tycker absolut inte det är enkelt  att lära sig detta med den här youtubefilmen. Hon går ju in i många olika menyer och vad jag förstår experimenterar sig fram på ett avancerat sätt med olika blandningslägen och lager. Har gått igenom större delen av filmen och använt paus mycket men har ändå inte hängt med mycket hur hon gör. Sen tror jag den förklaringen gäller mac, jag har själv windows, och filmen är utom lite i början väldigt suddig och nästan omöjligt att se vad hon väljer i menyerna. Men tack för att du länkade till den, för den var i alla fall till lite hjälp. 🙂

Todde. Jag tycker båda bilderna är bra, men jag tycker den första är bäst.

Tack Ove!

Jag höll på ett tag, gjorde fel och fick göra om tills det blev rätt. Som du säger den är suddig och svår att se vad hon gör. Men till slut fick jag iaf till det. Jag har också Windows men det var nog inte det största problemet, tyckte det svåraste var att se vad hon egentligen gjorde. Men jag körde uteslutningsmetoden och fick göra ett antal fel för att få det rätt.

Jag har ju fått lite distans till denna nu och tycker nog själv att ettan är bäst här.

1 timme sedan, Jens Nilsson sade:

Hmm, har sett denna tråd tidigare, men missat tydligen att säga nåt...:confused0006:

Men jag tycker du fått till riktigt bra bilder, jag velar dock mellan den första och andra versionen, men kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst... men säger väl ettan då!:thumbsup:

Tack, ja det händer mig hela tiden. Kan bara hålla med om att ettan nog när bäst. :)