Jump to content
Cope

Omröstning angående tid för forumträff 2018!

Tid för forumträff 2018!  

9 members have voted

1. 1. Välj dom datum som passar er bäst. Omröstningen avslutas 15/7!

• Den 4/8
      2
    • Den 11/8
      7
    • Den 1/9
      0

Recommended Posts

On 7/27/2018 at 12:13 AM, Mona sade:

Nu är det grillförbud i hela landet, även på egna tomten, så vi får helt enkelt fixa en annan lösning till kvällsfikat. Jag föreslår att vi åker och äter lunch vid Aspens topp på Aluddens restaurang som har bra lunch inkl salladsbuffé, kaffe och kaka för 95:-. Att gå en hel dag och kväll på bara mackor fixar nog inte jag. Det ligger inte så långt ifrån Jonsered. På kvällen kan vi ta en enklare fika med vad vi själva tar med oss. Hur låter det?

Såg nu att det kostar 125:- på helgen..

Länk till Aludden

Jag satt och funderade lite angående käket. Känns det inte bättre att äta medhavd mat tidigare på dagen och äta middag ute framåt kvällningen?

Tänker på att maten kanske inte håller sig kall hela dagen i kylväskan i denna värmen....

Alternativt att vi äter köpemat både till lunch och middag....

1 timme sedan, Rolf sade:

Medhavd mat till lunch och sedan äta middag ute på kvällen tycker jag låter som en bra plan.

Vad bra. Då är vi iaf två som tycker lika :D

Jag känner inte till några restauranger på öarna med normala priser. Sommartid ska turisterna skinnas in på bara kroppen :(  Alternativet är kanske att vi äter på vägen ut till öarna på em. Då klarar vi ju oss på medhavd mat på förmiddagen, och med sen lunch i magen till kvällen (Conny och Rolf undantagna :D ). Bara en tanke... 

3 timmar sedan, Mona sade:

Jag känner inte till några restauranger på öarna med normala priser. Sommartid ska turisterna skinnas in på bara kroppen :(  Alternativet är kanske att vi äter på vägen ut till öarna på em. Då klarar vi ju oss på medhavd mat på förmiddagen, och med sen lunch i magen till kvällen (Conny och Rolf undantagna :D ). Bara en tanke... 

Det låter bra...det kan vi nog köra på👍

Men att jag och Rolf skulle ha problem med maten tror jag inte ett dugg på. Vi är på gränsen till undernärda 🙂

Ps....jag har en tanke om att åka inom cafe skåne i mölndal innan jag ansluter till er andra i jonsered runt 10.00 skulle jag tro.

Därför kan jag ta upp beställningar ifrån er om ni också vill ha en bagge därfrån....

17 minuter sedan, Cope sade:

Därför kan jag ta upp beställningar ifrån er om ni också vill ha en bagge därfrån....

Det var snällt! Återkommer hur jag gör :)

1 timme sedan, Mona sade:

Det var snällt! Återkommer hur jag gör :)

Gör så....Dom görs ju i regel inte på beställning utan ligger färdiga men dom funkar iaf att trycka i sig när det suger i kistan :)

3 timmar sedan, Cope sade:

Gör så....Dom görs ju i regel inte på beställning utan ligger färdiga men dom funkar iaf att trycka i sig när det suger i kistan :)

Inte omöjligt att jag hakar på den beställningen, de gjorde jäkligt goda baguetter sist jag var i Göteborg 😋

1 timme sedan, Odie (Thomas) sade:

Då beställer jag en med Räkröra så är vi tre :nyam:

Inga problem. Men hojta gärna till när träffen närmar sig så jag kan ha en uptodate lista :)

Som det ser ut nu skall det regna den 11/8 Hur gör vi då?

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/G%C3%B6teborg/2711537#tab=0,chart=1

1 hour ago, Rolf said:

Som det ser ut nu skall det regna den 11/8 Hur gör vi då?

https://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/ortsprognoser/q/Göteborg/2711537#tab=0,chart=1 

Då får vi packa ner regnskyddet till kameran:D, det är en hel vecka dit SMHI har inte alltid rätt, men om det blir inställt måste jag avboka hotellet senast den 9/8.:(

Hmm....skit också. Men vi får väl se längre fram hur vädret är innan vi tar eventuella beslut för förändring av träffen.

1 timme sedan, Rolf sade:

Ja vi får väl se längre fram. SMHI har haft fel förr men vi får nog ha i bakhuvudet att det kan bli en blöt lördag.

Ja, som väl är så är dom rätt bra på att ha fel :D

Jag kan meddela att jag kommer inte, har lovat min systerson att fota honom nästa helg på Ironman i Kalmar där han deltar. Helt glömt detta eftersom detta skedde i våras.

Tyvärr tillåter inte min ekonomi just nu två utsvävningar på en månad. :(

15 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Jag kan meddela att jag kommer inte, har lovat min systerson att fota honom nästa helg på Ironman i Kalmar där han deltar. Helt glömt detta eftersom detta skedde i våras.

Synd men det kommer garanterat fler träffar som passar bättre. Vi brukar ju iaf ha en träff per år.

13 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

DMI säger regn på fredag och lite på lördag, men det är flera dagar dit som sagt. :P

Vi får hålla tummarna att vi klarar oss :)

13 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Dansa Conny, dansa!

Jag gör inget annat. Jag vaknade nyss och är redan genomsvettig :)

18 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Ironman låter ju som ett trevligt alternativ och en utmaning även som fotograf att hitta rätt vinklar, fotoplatser och annat. Klart du skall fotografera grabben din! Synd såklart på träffen men det går fler tåg!

2 timmar sedan, Martin sade:

Ironman låter ju som ett trevligt alternativ och en utmaning även som fotograf att hitta rätt vinklar, fotoplatser och annat. Klart du skall fotografera grabben din! Synd såklart på träffen men det går fler tåg!

Ja jag tänkte också detsamma, detta gör han bara en gång men forumträffar kommer det säkert fler. :)