Jump to content

Recommended Posts

Har tillbringat dom två senaste kvällarna på Kullaberg. Utforskar hårt en av mina favoritplatser som jag ofta återvänder till men provar lite olika platser med liknande resultat. Iaf om man bortser från det naturen bistår med och som aldrig är likadant.

1. Första kvällen föll mig mest i smaken...

_8503747.jpg

2. Andra kvällen hade jag Ida med mig som nämnde att hon nog skulle ta upp sitt fotande igen. Hur det blir med den saken återstår att se :)

_8503798.jpg

jättetjusigt som alltid !

ett par frågor - om det är helt spegelblankt och vindstilla, 'slipper' man mjölken då ? alltså effekten i vattnet. jag personligen tycker att det är finare med rent vatten så att säga, men fattar att det mjölkiga är ett resultat av långa slutartider.

och fyren - är det en sån där gammal romantisk som sveper med en ljusstråle runt, eller bara lyser ? - hur blir det när det är riktigt mörkt och kanske lite disigt.....kan man se som en ljusskiva över vattnet då om det är en snurrande lampa ?

ta ifrån jäntan mobilen och sätt en riktigt kamera i händerna på henne! :P hon har ju bästa handledaren i dig ju...

5 timmar sedan, Farsta (Hasse) sade:

Äskar dessa bilder. Älskar! Du har nästan hittat en nisch bara du behärskar

Edit: Kullens fyr till vänster?

Tack så hjärtligt :)

Hehe, njaää....vi är nog rätt många som håller på med detta. Men det är klart, flertalet gör det inte :)

Fyren är inte Kullens fyr. Den är mkt större och står på toppen av berget ovanför denna lilla som står så långt ut den kan på spetsen utan att bli förstörd.

4 timmar sedan, gerard ohman sade:

jättetjusigt som alltid !

ett par frågor - om det är helt spegelblankt och vindstilla, 'slipper' man mjölken då ? alltså effekten i vattnet. jag personligen tycker att det är finare med rent vatten så att säga, men fattar att det mjölkiga är ett resultat av långa slutartider.

och fyren - är det en sån där gammal romantisk som sveper med en ljusstråle runt, eller bara lyser ? - hur blir det när det är riktigt mörkt och kanske lite disigt.....kan man se som en ljusskiva över vattnet då om det är en snurrande lampa ?

ta ifrån jäntan mobilen och sätt en riktigt kamera i händerna på henne! :P hon har ju bästa handledaren i dig ju...

Tack så mkt :)

Är det helt spegelblankt så blir det nästan som en isbana. Dvs, mjölken minskar och ökar tillsammans med rörelserna i vattnet.

Nä, denna lilla blinkar bara. Men den stora huvudfyren som står bakom är en sån med svepande ljuskägla. Ä*n så länge har jag inte lyckats fånga dom svepande ljusstrålarna dom få gånger jag har försökt. Får nog läsa på lite och öva mer innan jag eventuellt har lärt mig göra det :)

Hehe, det vet jag inte om hon har. Men tack för kommentaren :)

12 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Herregud vad bra, men jag gillar nog mest 2:an för att den inte är så mörk i stenpartiet och lite mer liv i vattnet nedanför.

11 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det här är så där otäckt bra som det bara kan bli när du är i farten. :thumbsup:

Lär grebban allt du kan och lite till så hon håller i fotograferandet. :)

Tackar ödmjukast :)

Hehe, det blir inte så mkt att lära ut :D

Två fantastiskt vackra bilder! De gånger jag varit på Kullen så tycker jag det är svårt med kompet, men du hittar det verkligen. Tvåan kommer pyttelitet före ettan, men det är hårfint :) 

Verkligen vackert :wub:

Om man kunde få det bästa av två världar så hade jag sett de varma tonerna på himlen i bild 2, då jag tycker kompet i tvåan är en aning bättre!

Men hur eller hur så är det två förstklassiga bilder!

15 timmar sedan, Mona sade:

Två fantastiskt vackra bilder! De gånger jag varit på Kullen så tycker jag det är svårt med kompet, men du hittar det verkligen. Tvåan kommer pyttelitet före ettan, men det är hårfint :) 

6 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Två bilder av högsta klass, bild två gillar jag men jag hade nog klonat bort den vita fläcken mitt i bilden men som sagt riktigt fin ändå.:thumbsup::thumbsup:

Tackar :)

Mmm...tyvärr var det en liten vattensamling där som låg och störde :)

3 timmar sedan, Henrik E sade:

Jättefint Cope!

Tackar ödmjukast :)

1 timme sedan, Mathias sade:

Verkligen vackert :wub:

Om man kunde få det bästa av två världar så hade jag sett de varma tonerna på himlen i bild 2, då jag tycker kompet i tvåan är en aning bättre!

Men hur eller hur så är det två förstklassiga bilder!

Tyvärr var vädrets makter inte riktigt med mig dag 2 och den varma himlen uteblev :)