Jump to content

Recommended Posts

...underbart!

Hopp-spindlarna är ju några av de rel få spindlar som gör sig riktigt bra på porträtt! :D

För att visa att det går att lägga upp amatörmässiga spindelbilder och få alla andra att framstå som riktiga proffs visar jag dagens fångst. En blomkrabbspindel.

Krabbspindel.thumb.jpg.576e539ae1a265ed89e6b371f19df30c.jpg

Denna blomman ska du ge f-n i, den är min och ska inte bli nån jäkla midsommarkrans.

22 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Underbara spindelbilder. Föder du upp dom själv? Jag ser inga sådana här där jag bor. 😩

Tack Todde! Nä nån uppfödare är jag inte, dom skulle aldrig överleva då...:D

11 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Bra Jens. Perfekt att du tar upp kampen med Todde om forumets macromästare. På det viset vi andra många fina bilder att beskåda. I denna utsökta serie är 2 och 3 aningens vassare än de andra. 

Tack Ulf!:) Men om det nu är en kamp om forumets makromästare så är det nog Todde som tagit upp den, jag har ju hållit på några år...:lol: Men jag tycker att det är kul att fler fångar lite småkryp på bild, det blir ju tjatigt om det bara är jag...

10 timmar sedan, A-L sade:

...underbart!

Hopp-spindlarna är ju några av de rel få spindlar som gör sig riktigt bra på porträtt! :D

Tack A-L, roligt att du också gillade detta! Ja hoppspindlar gör sig riktigt bra på bild, synd bara att dom är så små...

9 timmar sedan, Odie (Thomas) sade:

Jättefina bilder Jens! gillar speciellt hoppspindel bilderna de är riktigt fina:thumbsup::thumbsup:

Tack Thomas, roligt att du också gillade dessa !:)

7 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

För att visa att det går att lägga upp amatörmässiga spindelbilder och få alla andra att framstå som riktiga proffs visar jag dagens fångst. En blomkrabbspindel.

Krabbspindel.thumb.jpg.576e539ae1a265ed89e6b371f19df30c.jpg

Denna blomman ska du ge f-n i, den är min och ska inte bli nån jäkla midsommarkrans.

Hur snyggt som helst ju! :thumbsup: Hade du inte sagt att du var amatör hade jag trott att du var proffs...B)

17 hours ago, Ulf Ekström a.k.a Himma said:

De flesta spindlar är nog bruna så att se en vit var kul! den ser aggressiv ut, fint fångad. :thumbsup::thumbsup:

2 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det var en skäggig rackare. :) Fint fotat i vanlig ordning.

Tack Ulf, ja den hade behövt en rakning...:)

Samma förutsättningar här som med dagens spindlar, för stark blixt och väääääldigt tjockt spindel nät dessutom, hade svårt att få en bra vinkel...

1. Fredagsmys...:D

IMG_7916rm.thumb.jpg.d1f4633a2c08e94b07283c46c423f791.jpg

2.

IMG_7918rm.thumb.jpg.ee84ebe3bb9694cedf565a0f9ebe5440.jpg

5 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Samma förutsättningar här som med dagens spindlar, för stark blixt och väääääldigt tjockt spindel nät dessutom, hade svårt att få en bra vinkel...

1. Fredagsmys...:D

2.

Det kallar jag verkligen fredagsmys. :) Snyggt Jens!

On 2019-08-16 at 5:33 PM, Rolf sade:

Ser verkligen fredagsmysigt ut, skarpa och fina!

On 2019-08-16 at 9:24 PM, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Det såg väldigt mumsigt ut. :lol: Skärpan sitter som en smäck. Snyggt Jens :thumbsup:

On 2019-08-16 at 10:52 PM, ToddeSwe sade:

Det kallar jag verkligen fredagsmys. :) Snyggt Jens!

Tack mina vänner, kul att dom gillades.:)

I går kväll när vi satt ute dök de här två upp, det var rätt sent så jag laddar upp dom nu i stället, så det är därför gårdagens spindlar...^_^

1.Lockespindeln här sprang över altangolvet, och sen upp på en plastmatta..

IMG_7923rm.thumb.jpg.bdbcc4ee7394eac1b22fe522bb963a98.jpg

2.

IMG_7925rm.thumb.jpg.dabbcd891596b061b6df92dc01c17a25.jpg

3. Vad detta är har jag inte kollat, men den var rätt kraftig och ganska cool...:

IMG_7928rm.thumb.jpg.9f2f3a9b0b82d67ae8bcd123d1c84f6f.jpg