Jump to content
Mona

Best Canvas

Recommended Posts

Jag är inget fan av canvastavlor, men nu har jag ändå tänkt att beställa en till en utställning. Många använder sig av bestcanvas.se för att de har bra priser på större bilder. 

Nu till min fråga! Har någon här beställt därifrån, och i så fall i sRGB eller aRGB? På deras sida finns inget om färgprofiler :( 

bestcanvas

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av bestcanvas.

Jag har dock beställt från önskefoto fast då skrev jag ut på träramar till full belåtenhet. Bilderna var den gången svartvita.

Jag har även funderingar att prova skriva ut färgbilder på plexiglas hos dom. Jag vet andra fotografer som har gjort det till full belåtenhet.

Men nu var det ju inte det du efterfrågade.

Dom skriver ju också ut på canvas och kan kanske därmed vara ett alternativ?

Min nästa canvas ska jag dock skriva ut hos Mattssons i Lund. Men det är pga ramarna jag gör det. Jag vill ha 4 cm tjocka istället för 2 cm ramar och måttet ska vara 150 cm på bredden. Och jag har bara hittat dom som klarar av dom måtten på canvas.

Tror de flesta kör sRGB, men jag är envis med mitt aRGB! Har mailat och frågat, får väl se vad de svarar. 

Best Canvas har lite konstiga storlekar, men det får gå för den här gången för de har rätt bra priser om man gör stora.

12 timmar sedan, Mona sade:

Nu har jag gjort dagens klipp och tjänat 3596:-!  Ett erbjudande idag för 200:-/st  i storleken 100x75 cm. Beställde 4 st och fick det då fraktfritt också! 800:-, det var billigt :) 

Jösses....var det hos best canvas??

9 minuter sedan, Cope sade:

Jösses....var det hos best canvas??

Japp! Jag har sett många tavlor därifrån och dom gör ett bra jobb. Hoppas nu att mina också blir bra...

Conny, dom har detta erbjudandet väldigt ofta, så håll koll på prislistan ifall du vill prova dom!

Vissa av omdömena tycker jag är väldigt konstiga. Jag har som sagt sett många, och aldrig hört någon som varit missnöjd. Alla har varit fotografer. Om man sen förväntar sig en knivskarp bild som på papper, ja då blir man nog missnöjd. Detta är tyg och kan aldrig bli knivskarpt. Färgen kan man nog inte heller förvänta sig vara exakt den samma som i datorn. Vi får se hur mina blir, lite nervös är jag alltid första gången jag beställer bilder från, för mig nya företag. Mina ska hänga på en stor vägg med lite längre betraktningsavstånd, så jag hoppas det blir bra :) 

5 minuter sedan, Mona sade:

Vissa av omdömena tycker jag är väldigt konstiga. Jag har som sagt sett många, och aldrig hört någon som varit missnöjd. Alla har varit fotografer. Om man sen förväntar sig en knivskarp bild som på papper, ja då blir man nog missnöjd. Detta är tyg och kan aldrig bli knivskarpt. Färgen kan man nog inte heller förvänta sig vara exakt den samma som i datorn. Vi får se hur mina blir, lite nervös är jag alltid första gången jag beställer bilder från, för mig nya företag. Mina ska hänga på en stor vägg med lite längre betraktningsavstånd, så jag hoppas det blir bra :) 

Vi får hålla tummarna:thumbsup::)

30 minuter sedan, Mona sade:

Ok, hoppas dom blir bra nu annars får jag väl på pälsen :unsure:

Ja, för din egen skull hoppas jag det :sangry_fist_100-105:

Nädå, det är ingen fara :D

Jag kanske beställer en till då man fick ett bra erbjudande när man hade betalat :)

Hmm...jag lyckades glömma rabattkoden :sangry_fist_100-105:

Minns du vad det var för kod man fick i samband med betalningen??

35 minutes ago, Cope said:

Hmm...jag lyckades glömma rabattkoden :sangry_fist_100-105:

Minns du vad det var för kod man fick i samband med betalningen??

Jag beställde och fick då kod:  TACKSAMYCKET

Haha....Tack så mkt :D

Ann kom på att jag hade tagit en bild på både rabatten och vilka storlekar det gällde och sms:at till henne. Så vi löste det själva. Men du ska ha stort Tack ändå :)

Dessutom så valde vi inget format där rabatten gällde så vi behövde den inte. Snacka om att vara en virrpanna:D:smack:

Men nu har vi iaf äntligen beställt tavlorna till vardagsrummet som har varit mer eller mindre nakna i ca 1 1/2 år :)

Jag fick samma kod, men när jag skulle beställa andra gången och betala så hittade jag ingenstans att fylla i koden :( 

Nu har jag iaf fått hem tavlorna och jag är nöjd. Över förväntan faktiskt :) 

Jag kom på efter en stund att om man inte valde dom formaten som kampanjen gällde så kom inte den rutan upp där man skulle skriva in koden.

Vi fick hem våra tavlor igår och för den pengen dom kostade är jag väl nöjd. Det var ju ingen riktig canvasduk utan det kändes mer som en plastduk. Men färger och så har jag inget att klaga över :)

Det blev ju väldigt bra Conny! Duken är lite plastig det håller jag med om, men undrar om den inte är plastad för att passa HP utskrifter? Tyckte jag läste på hemsidan att den var anpassad för HP.  Jag är iaf nöjd för det ringa priset. En dyr canvas i min storlek 100x75 hade väl kostat multum hos någon annan!