Jump to content
Sign in to follow this  
Cope

Peak Design ankare!

Recommended Posts

Hittade lite mer info om detta hos Cyberphoto.

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=4PKAN4

Jag har version 2 och behöver/får inga nya ankare. Det verkar som att den lite tunnare version 3 har varit problembarnet.

Man får väl dock säga att Peak Design verkar vara ett riktigt seriöst företag som värderar sina kunder. Någon på FS hade nosat upp att det hade hänt 7 olyckor i världen på 1miljon sålda ankare.

Det är ju ett gott betyg!! Funderar på att skaffa mig en sådan rem till digitalaren, kan var gott att ha på semestern!

Jag är iaf vädigt nöjd med min. Tucker att den håller rätt längd, okuperar inte stativgängan och framförallt är lätt att snäppa av när man fotar med stativ🙂

15 timmar sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Har två stycken remmar och är mycket nöjd. D mina är köpta med "fel" ankare så anmälde jag dom nu. Tack för tipset.:)

Vilken version av ankare har du?

Jag har version 2.

15 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Pust! Köpte mitt den 16 Juni förra året, så jag behöver inte uppgradera mina. :)

Ställer samma fråga till dig. Vilken version har du?

3 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Jag har version 3. 

Okej, tur att det inte har hänt något och skönt att det är uppmärksammat och att dom har vidtagit åtgärder för att lösa det.

9 timmar sedan, Cope sade:

Vilken version av ankare har du?

Jag har version 2.

Ställer samma fråga till dig. Vilken version har du?

Det står när man kör kollen att om du har köpt remmen den 15 augusti 2017 eller efter så ska man byta. Jag köpte mitt den 16 juni, alltså före det datumet. Har jag uppfattat detta fel?

2 timmar sedan, ToddeSwe sade:

Det står när man kör kollen att om du har köpt remmen den 15 augusti 2017 eller efter så ska man byta. Jag köpte mitt den 16 juni, alltså före det datumet. Har jag uppfattat detta fel?

Ingen aning...🙂

Men via deras länk kan man se på dom 4 olika versionerna man har. Jag har version 2 och då behövde jag inte byta....

18 timmar sedan, Cope sade:

Ingen aning...🙂

Men via deras länk kan man se på dom 4 olika versionerna man har. Jag har version 2 och då behövde jag inte byta....

Jag fick ett antal frågor jag skulle besvara... ska kolla igen. Jag har V2 så det behövs inte bytas.

34 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Hmm, jag verkar också ha V2, men det är ju märkligt att nyare versioner är sämre... Billigare material kanske...

Som dom säger: "Det var bättre förr, ju förr dess bättre" eller "Det var bättre förr, i förgår var det tex lördag". :D

4 minuter sedan, Ulf Ekström a.k.a Himma sade:

Som dom säger: "Det var bättre förr, ju förr dess bättre" eller "Det var bättre förr, i förgår var det tex lördag". :D

Fast en del menar att det inte var bättre förr, men att det är sämre nu...:confused0006:

53 minuter sedan, Jens Nilsson sade:

Hmm, jag verkar också ha V2, men det är ju märkligt att nyare versioner är sämre... Billigare material kanske...

Version 3 verkar ha smalare snöre som säkert var en god tanke då dom togs fram??

9 timmar sedan, Cope sade:

Version 3 verkar ha smalare snöre som säkert var en god tanke då dom togs fram??

Så var det säkert, inte alltid som det blir som man tänkt sig...