Jump to content
ToddeSwe

Fujifilm Finepix S5000 trasig...

Recommended Posts

Hejsan!

Hittade min gamla Fujifilm Finepix S5000 efter flytten, fick tid över ikväll (läs uttråkad) och tryckte i batterier i den.

Se bilden, vad kan det bara för fel? Den funkade när jag lade den i lådan. Korten blir likadana som skärmen ser ut.

Hade varit en bra nybörjarkamera för  min son. :)

finepixs5000display.thumb.jpg.31cb7dd1dbc32710d3eb66dd9f5812f4.jpg

1 timme sedan, ToddeSwe sade:

Nej det är ett XD minne och jag har inte något sådant. Kan det bero på minneskortet?!

Ingen aning. Det var bara en tanke som jag hade och något som jag själv hade provat att göra :)

Har du provat att formatera minneskortet?  Om inte så gör det i så fall i kameran och se om det hjälper.  Annars känns det som att sensorn gått i pension...

2 timmar sedan, Cope sade:

Ingen aning. Det var bara en tanke som jag hade och något som jag själv hade provat att göra :)

2 timmar sedan, Jens Nilsson sade:

Har du provat att formatera minneskortet?  Om inte så gör det i så fall i kameran och se om det hjälper.  Annars känns det som att sensorn gått i pension...

Har nu testat det men den är likadan så det är säkert sensorn som gått. Men det är ju konstigt att den ligger och går sönder när man inte använder den. :)

Ja, jag såg att du fick det svaret på FS. Och det kanske stämmer. Jag är ju ingen kameratekniker :)

2 timmar sedan, Cope sade:

Ja, jag såg att du fick det svaret på FS. Och det kanske stämmer. Jag är ju ingen kameratekniker :)

Ja så är det nog, den får en plats på hyllan som damsamlare nu. :)