Jump to content
Sign in to follow this  
gerard ohman

dags igen..

Recommended Posts

min favomodell. alltid söt. ofta vacker. bedårande ibland.

- det är nåt skumt med linsen på kameran. nåt smuts där som inte syns på objektivet, men däremot ser det suddigt ut mitt i bilden. jag torkar o torkar o till slut är det okej, men märkligt ändå att inget syns på linsen, bara på skärmen. händer ofta numera. kanske mina ögon börjar ge upp..:D

här ser man att det är lite skumt över vänstra delen av bilden. attans.

180523Pepsportratt.jpg

och här med, lite smetigt, typ.

jaja...det får väl duga och så gnuggar jag lite till på kameran då..

lite tur med den här bilden - morrhåren på huvudet och öronen ramas in av hans 'regn/sol-skydd' B):D

180523pepsBalkong.jpg

Svårt välja. Båda fina. Även kompaktkameror kan få skräp på sensorn. Kan vara det det men så fall borde inte puts hjälpa.  Ofta mkt jobb. Kanske inte ens lönt lämna in om den har några år på nacken

49 minutes ago, Farsta (Hasse) said:

Svårt välja. Båda fina. Även kompaktkameror kan få skräp på sensorn. Kan vara det det men så fall borde inte puts hjälpa.  Ofta mkt jobb. Kanske inte ens lönt lämna in om den har några år på nacken

Tack Hasse.  det hjälper ju att putsa lite, - det skumma är att jag inte ser nåt smuts på linsen och ändå blir det oskarpt mitt i. men så efter lite gnugg är det bra igen. nåja, det går ju alltså att åtgärda. åtgerard.